nzsc
Needas Needas skrev:
Jag kan rekommendera NFM Flytgolv!
Dom flytspacklade hela nedervåningen på 100kvm i mitt hus när jag lade vattenburen golvvärme och bytte vatten & avloppstamar.

Landskrona flytgolv är bättre men dyrare.
Va' kul att du nämner ett nytt företag som jag faktiskt inte hört talas om. Ska naturligtvis undersöka saken även med dem och höra deras prisförslag. Jag måste självklart ställa följdfrågor eftersom du har erfarenhet av dem. Hur mycket kostade det dig? Hur högt flytspacklade de? Hur vet du att Flytgolv i Landskrona är bättre och dyrare? Kanske någon som du känner som anlitat dem och du sett resultatet? Återkom gärna!
 
nzsc nzsc skrev:
Tack! Äntligen ett mera konkret svar faktiskt, fastän jag redan känt till dem.

Då måste jag också passa på och fråga dig naturligtvis om priset. Hur mycket betalade du för det här? Visserligen är mitt golvunderlag i nästintill perfekt skick. Enda problemet som jag har är nämligen att det skiljer ca 15 mm mellan de båda sovrummen och resten av lägenhetens yta. Därav behöver jag flytspackla resterande lägenhetsytan, motsvarande ca 50 kvm, för att det ska bli lika hög och jämn nivå i hela lägenheten.

Hur var din uppfattning annars av dem? Är de pålitliga? Håller sitt ord och enl. överenskommelse? Hjälpsamma, förstående, m.m.?
Funkade jättebra. Det blev totalt 27 tusen före rot om jag inte minns fel. Kan kolla kvittot när jag kommer hem.
 
nzsc
O olofh skrev:
Funkade jättebra. Det blev totalt 27 tusen före rot om jag inte minns fel. Kan kolla kvittot när jag kommer hem.
Gör gärna det! Jag får det till 18 900 kr efter ROT. Det låter faktiskt inte så farligt med tanke på att det avsåg 70 kvm och rätt så mycket diff, ca 30 mm. Men jäkla skillnad blir det alltså!
 

Bästa svaret

nzsc nzsc skrev:
Va' kul att du nämner ett nytt företag som jag faktiskt inte hört talas om. Ska naturligtvis undersöka saken även med dem och höra deras prisförslag. Jag måste självklart ställa följdfrågor eftersom du har erfarenhet av dem. Hur mycket kostade det dig? Hur högt flytspacklade de? Hur vet du att Flytgolv i Landskrona är bättre och dyrare? Kanske någon som du känner som anlitat dem och du sett resultatet? Återkom gärna!

Mina 100kvm och mellan 40 och 70mm tjockt kostade mig 31000 efter rot.

Landskrona flytgolv använde vi mycket när jag jobbade på en mindre byggfirma för ett antal år sedan, resultatet blev alltid super.

Jag hade en mindre dispyt men NFM då en av deras killar lyfte på en frigolitpropp vilket ledde till att jag fick 1.5 kubik flytspackel ner i avloppstammen med en massa merjobb för mig som följd.
Vi kom dock överens om prisavdrag så jag rekommenderar dom ändå då killarna var snabba och resultatet blev bra.

Hade jag behövt få flytet något igen så hade jag ringt dom. Deras pris var nästan hälften av Landskrona offert var på.
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
75kvm 3550kg 15 l primer
Arbete 9500kr
Bostik grov 3,25kr/kg
Primer 450kr
26859kr

Synd en missade NFM om de var så bra i pris...
 
  • Gilla
nzsc
  • Laddar…
O olofh skrev:
Jag har precis använt dom på rekommendation av en granne som använde dom i våras. Blev jättebra! De nivåmäter med laser för att få fram höjderna. Vi hade rätt stora skillnader, typ 30mm mellan högst/lägsta på 70kvm. Om du ska göra det själv så tänk på hur skoj det är att bära hem det från bygghandeln, blanda det o sen spackla ut det. Blir ett par kilon... de gör jobbet på 1 dag för primer och sen någon dag senare flyter de.

Sen är det ett par veckor innan du kan lägga parketten men du kan gå på det ett par timmar efteråt.

Hej! Ska själv flytspackla cirka 70kvm, hur mycket fick du betala för detta ? tack på förhand:)
 
nicklas uhde nicklas uhde skrev:
Hej! Ska själv flytspackla cirka 70kvm, hur mycket fick du betala för detta ? tack på förhand:)
Se inlägg 20
 
nzsc
Jag har anlitat NFM Flytgolv.

Har betongbjälklag hemma. Det var en del ojämnheter, trots att man inte kunde se dessa med blotta ögat. Rummen verkade dessutom vara gjutna i olika skikt. Detta förmodligen för att den färdiga golvytan skulle hamna i samma nivå rummen emellan. Vardagsrummet och ena hallen hade exempelvis trägolv, medan sovrummen hade plastmatta, osv. Från början såg allting ut att vara i samma höjd som sagt, men efter att ha rivit ut golvbeklädnader, trösklar, m.m. såg man kanterna mellan de olika rummen.

Eftersom jag ville ha enhetligt parkettgolv utan trösklar och brytningar i hela bostaden, förutom badrummet naturligtvis, var det enklast att flytspackla.

Killen kom och mätte upp i hela bostaden, ca 75 kvm. Sprejmarkerade de olika mätpunkterna. Diffen låg på ca 20 mm mellan högsta resp. lägsta punkten. Därefter stod det klart att det var enklast och lämpligast att pumpa in ca 2500 kg snabbtorkande flytspackel för att jämna av hela ytan till samma nivå. Dagen innan primade de hela ytan såklart.

Resultatet blev kanon! Efter att ha haft 2-3 andra aktörer och fått in offerter på samma arbete, material och tillvägagångssätt och dessutom tagit del av vad andra pröjsat kan jag absolut inte klaga på priset heller!

Det enda jag kan anmärka på är att jag inte hade tätat tillräckligt vid schaktet i köket så där har flytspackel trängt in och bildat ett pyttelitet insugningshål med fall. Där kommer kyl och frys att hamna och eftersom det varken påverkar det funktionella eller det estetiska, spelar det inte så stor roll för mig. Men de kunde likväl kontrollerat lite noggrannare att allting var tätt.

Rekommenderas varmt!
 
nzsc nzsc skrev:
Jag har anlitat NFM Flytgolv.

Har betongbjälklag hemma. Det var en del ojämnheter, trots att man inte kunde se dessa med blotta ögat. Rummen verkade dessutom vara gjutna i olika skikt. Detta förmodligen för att den färdiga golvytan skulle hamna i samma nivå rummen emellan. Vardagsrummet och ena hallen hade exempelvis trägolv, medan sovrummen hade plastmatta, osv. Från början såg allting ut att vara i samma höjd som sagt, men efter att ha rivit ut golvbeklädnader, trösklar, m.m. såg man kanterna mellan de olika rummen.

Eftersom jag ville ha enhetligt parkettgolv utan trösklar och brytningar i hela bostaden, förutom badrummet naturligtvis, var det enklast att flytspackla.

Killen kom och mätte upp i hela bostaden, ca 75 kvm. Sprejmarkerade de olika mätpunkterna. Diffen låg på ca 20 mm mellan högsta resp. lägsta punkten. Därefter stod det klart att det var enklast och lämpligast att pumpa in ca 2500 kg snabbtorkande flytspackel för att jämna av hela ytan till samma nivå. Dagen innan primade de hela ytan såklart.

Resultatet blev kanon! Efter att ha haft 2-3 andra aktörer och fått in offerter på samma arbete, material och tillvägagångssätt och dessutom tagit del av vad andra pröjsat kan jag absolut inte klaga på priset heller!

Det enda jag kan anmärka på är att jag inte hade tätat tillräckligt vid schaktet i köket så där har flytspackel trängt in och bildat ett pyttelitet insugningshål med fall. Där kommer kyl och frys att hamna och eftersom det varken påverkar det funktionella eller det estetiska, spelar det inte så stor roll för mig. Men de kunde likväl kontrollerat lite noggrannare att allting var tätt.

Rekommenderas varmt!
Vad betalade du?
 
Needas Needas skrev:
Jag kan rekommendera NFM Flytgolv!
Dom flytspacklade hela nedervåningen på 100kvm i mitt hus när jag lade vattenburen golvvärme och bytte vatten & avloppstamar.

Landskrona flytgolv är bättre men dyrare.
Hej Needas

Jag befinner in ett läge där jag behöver flytspckla nedre våningen.
Hade velat ställa några frågor till dig som gått igenom det hela?

Mvh
Danne
 
  • Gilla
bonardi.jonas
  • Laddar…
D dakom1 skrev:
Hej Needas

Jag befinner in ett läge där jag behöver flytspckla nedre våningen.
Hade velat ställa några frågor till dig som gått igenom det hela?

Mvh
Danne
Fråga på! :)
 
Jag har också kontaktat NFM Flytgolv för ett eventuellt offert på flytspackla närmare 100 kvm.

Hur gick du till väga, dvs. Hade du en betongplatta under som du la på rören och sedan täckte med flytspackel? Eller la du någon slags isolering (cell plast), värmefilm, ångspärr?

Hade en VVS hemma som mätte och räknade och nämnde inget om isolering. Utan bara lägga rören och flytspackla därefter. Kan tänka mig att mycket av värmen kommer att gå ner i betongplattan också.

Vad blev slutnotan för dina 100 kvm som blev flytspacklad om det nu blev också isolering?

Tack på förhand !
 
D dakom1 skrev:
Jag har också kontaktat NFM Flytgolv för ett eventuellt offert på flytspackla närmare 100 kvm.

Hur gick du till väga, dvs. Hade du en betongplatta under som du la på rören och sedan täckte med flytspackel? Eller la du någon slags isolering (cell plast), värmefilm, ångspärr?

Hade en VVS hemma som mätte och räknade och nämnde inget om isolering. Utan bara lägga rören och flytspackla därefter. Kan tänka mig att mycket av värmen kommer att gå ner i betongplattan också.

Vad blev slutnotan för dina 100 kvm som blev flytspacklad om det nu blev också isolering?

Tack på förhand !
Mitt hus som är byggt -67 har betongbjälklag med 80mm rockwool och krypgrund.
Då jag välkomnar värmespillet nedåt så struntade jag i mer isolering!
Jag fäste golvvärmeslang med skenor rakt i betongen.
Har för mig att ja betalde 31000 för flytspacklingen.
Allt annat gjorde jag själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.