Lite trött motor bara, 3,5 hk.
Är den fram eller bakhjulsdriven ?? Personligen är en bakhjulsdriven klippare otänkbart.
Saknar Klippos vridbara handtag, och den saken som gör Klippos outslitliga....aluminiumkåpan.
 
Men varför kan man vrida handtaget? Tycker bara det är störigt :thinking:.
Jag har en Pro 21 SH. Är nöjd överlag men jag gillar inte förgasarpaketet med 58 packningar och brickor som ska linjera och hamna rätt, annars drar den tjuvluft :p.
 
Isakare: Sant motorn är något klen på pappret. Står ju inte om den är fram eller bakdriven? Aluminium kåpan går att ta sönder. Min fru lyckades få hål i den =D

Magnus: Det är ganska gudomligt med vridbart handtag när man klipper i ca 40 graders lutning mot ett staket =D
Känsligt hör jag ...

Känner att jag fått lite nog snart ... Alla Comet med Honda motor till "bra pris" finns inte på lager nånstans och då är det väl en Pro 21 SH Classic man får ta helt enkelt annars kommer gräset bli 3 meter innan jag velat klart =D
Ska dra förbi en butik i morgon men dom har väl inget hemma i vanlig ordning =D
 
T Thomas utan H skrev:
Isakare: Sant motorn är något klen på pappret. Står ju inte om den är fram eller bakdriven? Aluminium kåpan går att ta sönder. Min fru lyckades få hål i den =D

Magnus: Det är ganska gudomligt med vridbart handtag när man klipper i ca 40 graders lutning mot ett staket =D
Känsligt hör jag ...

Känner att jag fått lite nog snart ... Alla Comet med Honda motor till "bra pris" finns inte på lager nånstans och då är det väl en Pro 21 SH Classic man får ta helt enkelt annars kommer gräset bli 3 meter innan jag velat klart =D
Ska dra förbi en butik i morgon men dom har väl inget hemma i vanlig ordning =D
Duktig fru du har, det är få förunnat att lyckas med nått som nära nog är omöjligt, var rädd om henne.
Såg att Klippo inte heller hade nån effekt på motorn att skryta om, 3,3 kw, men den kanske inte finns starkare motorer nu för tiden ??
 
Kraft finns där, aldrig sackat än så länge.
Har haft en Klippo med Honda motorn också och tycker dessa är jämförbara med styrka och lättstartad samt att denna håller en mycket högre kvalitet.
Framhjulsdrift som inte slirar som Klippos remmar utan lite mer som Hondas drift,
Kort sagt en väldigt bra klippare.
 
Stort tack för alla tips!
Jag bröt ihop ... Comet SH fanns inte några kvar ens hos Klippo.
Stihl fanns inte att titta på nånstans (vill veta vad jag köper).
Så jag fick ta en 21 SH Classic ... 9500 kr med frakt.
Det som skiljer den från Cometen är tydligen ännu tjockare kåpa och vibrationsdämp.
Hade tagit Cometen om den fanns på lager för 8000 kr men nu fanns den bara för 10000 kr hos några få.
Hoppas den håller 17 år =P
Ha're bäst alla och tack igen för hjälpen!

Ps. Vad kör ni i era klippare ? Vanlig 95 eller Aspen ?
 
Aspen.
 
  • Gilla
Thomas utan H
  • Laddar…
Aspen till min Klippo m Hondamotor
 
  • Gilla
Thomas utan H
  • Laddar…
richardtenggren
Jag kör Aspen till min Klippo(Honda) och till min Husqvarna röjsåg, dock inte samma ;)
 
  • Gilla
Thomas utan H
  • Laddar…
Aspen på dunk eller alkylatbensin från pump om jag kommer nära sådan
 
  • Gilla
Thomas utan H
  • Laddar…
Min lilla excellent går bättre på 95 macksoppa än Stihls Akylat 4t. Fast det är bra för lungorna med lite renare soppa
 
  • Gilla
Thomas utan H
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Duktig fru du har, det är få förunnat att lyckas med nått som nära nog är omöjligt, var rädd om henne.
Såg att Klippo inte heller hade nån effekt på motorn att skryta om, 3,3 kw, men den kanske inte finns starkare motorer nu för tiden ??
Även jag har lyckats spräcka kåpan på en Klippo, efter att ha går tight mot en betongmur i flera år så var aluminiumet så tunnt att det sprack. Problemet löstes genom att borra ett stopphål och sen lägga en sträng med tig:en.
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Då blir det Aspen på nya =) Märkte ingen skillnad på 95 och Aspen på min förra dock ...

Jonko. Jag gjorde lika dant och popnitade fast en plåt då hålet kom i kanten. Blev fint.
 
hsd
Jag har tydligen haft tur med min stiga, köpt -05 å funkar än på mitt tunnland
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.