Ts för helt rätt. Skall vara godkänd brandisolering på imkanal. Hela sin längd. Övrig isolering funkar fint med isoleringsstrumpa!
Snyggt jobbat!!
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
Efter massor med hjälp från min far så har äntligen golvet på ovanvåningen och ventilationen är på plats.
Nu kan vi börja plasta och glesa ovanvåningen så vi kan blåsa isolering.
 
  • Takstolar och golv i trä på ett halvfärdigt ovanvåningsprojekt med synliga ventilationrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt trägolv och ventilationssystem i ett ovanvåningsbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ovanvåning under renovering med nytt golv och installationsmaterial för ventilation spridda omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PellePeps och 4 till
  • Laddar…
A
Ser riktigt proffsigt ut Bra jobbat! Ett litet tips är att lägga lite isolering eller liknande mellan rör och trä. minsta lilla vibration kan ge ett stomljud som kan följa med ut genom ventilerna, eller höras i hela huset, vagt men tillräckligt störande egna erfarenheter efter krypande i lösull några gånger.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
A Acido skrev:
Ser riktigt proffsigt ut Bra jobbat! Ett litet tips är att lägga lite isolering eller liknande mellan rör och trä. minsta lilla vibration kan ge ett stomljud som kan följa med ut genom ventilerna, eller höras i hela huset, vagt men tillräckligt störande egna erfarenheter efter krypande i lösull några gånger.
Tack för tippset. Ska testa att placera lite syltätning mellan trä och rör.
Men jag tror inte att det ska vara något problem då systemet är väl tilltaget. Vad jag förstår så är det större risk för ljud med ett lite för litet aggregat, lite som en bil som körs på för låg växel på motorvägen.
Men man kan aldrig vara för säker (y)
 
Heja heja, starkt jobbat!
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
Samma plats 1år senare
 
  • Före-och-efter-bilder på husbyggnad, första med delvis klart hus, andra med grundplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
TheSwoopis och 17 till
  • Laddar…
Du har fått sämre utsikt alltså. :rofl:
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Heij83
Jag är ganska kass på att uppdatera märker jag, men här kommer en lite uppdatering.

Har nu under sommaren plastat klart hela huset så på måndag kommer Sjömarkens isolering och blåser bjälklag, väggar och tak
Pågående byggprojekt av ett hus med plastad isolering, träreglar och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så gott som all EL är dragen.
Intressant att planera för alla brytare pga vår udda och öppna planlösning (det blir många brytare!!)

Pga. av det tajt lagda bjälklaget, som för övrigt är väldigt bra i stabilitetssyfte, så kommer vi inte att kunna få dit vanliga pottor till spotlightsen dom får helt enkelt inte plats. Det medför att vi kommer att få köra spotlights som klarar placering direkt upp mot isolering.
Interiör av ett hus under konstruktion med synliga träbjälkar och dragningar av elektriska ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förhoppningen är att kanske kunna hinna med att lägga lite takläkt under dom två veckorna som är kvar på semestern.


Känner för övrigt att det är bra balans mellan arbete, husbyggande och privatliv.
Beviset på att privatlivet funkar :p
Ultraljudsbild som visar två foster, tvillingar, i profil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.DEM ÄR TVÅ!! :crysmile::crysmile::crysmile:
Det kommer kanske bli lite besvärligare i december.....
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Garningen och 19 till
  • Laddar…
Har du för höga spotlights för att få plats mellan läkten?
 
Heij83 Heij83 skrev:
Det kommer kanske bli lite besvärligare i december.....
Jisses, hur har du tänkt att det ska gå ihop med byggandet? :surprised:

Grattis dock! Tvillingar måste vara en spännande upplevelse. :love:
 
  • Gilla
Bulten112
  • Laddar…
Heij83
Peter1986 Peter1986 skrev:
Har du för höga spotlights för att få plats mellan läkten?
Vad jag har förstått så är dom flesta spotlights inte anpassade för en höjd av 40mm som det blir med tak + läkt
Dessutom så är standard pottor 45mm
 
Heij83
S skydiver skrev:
Jisses, hur har du tänkt att det ska gå ihop med byggandet? :surprised:

Grattis dock! Tvillingar måste vara en spännande upplevelse. :love:
Tackar! Ja verkligen spännande, inte riktigt vad vi väntat oss.
Det ska nog gå det med, jag har en underbar fru som är med på resan och sköter det mesta av markservicen :)
 
Hur mycket spottar ska ni ha?
 
Heij83
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur mycket spottar ska ni ha?
Tror det blir 45 st
 
Heij83 Heij83 skrev:
Vad jag har förstått så är dom flesta spotlights inte anpassade för en höjd av 40mm som det blir med tak + läkt
Dessutom så är standard pottor 45mm
jag tänkte nog lite fel.
Men hur tight har du reglat mellanbjälkslaget.
Jag har 300cc, och
Även mindre på vissa ställen. Använde Biltemas skyddsbox för LED.. den är 180x180.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.