Hej,

Vi ska bygga ut vårt 150m2 enplanshus med ytterligare 15m2. I hela huset har vi vattenburen golvvärme ingjuten i plattan. I utbyggnaden kommer vi inte ha platta utan istället torpargrund (tror jag det kallas).

Jag vill ha golvvärme i utbyggnaden också. Varmvattenberedaren står i andra ändan av huset och det är lite bökigt att dra ny ledning där ifrån fram till utbyggnaden. Alternativet är då en elvärme.

När jag pratar med byggaren så kan han fixa båda men han rekommenderar elslingan för det blir så mycket enklare/billigare att lägga in och eftersom det är en så liten utbyggnad så kommer jag inte tjäna in kostnaden på många år med vattenslingan.

Han rekommendera en folie från ebeco som man kan lägga direkt under parketten: http://www.ebeco.se/golvvarme/foil-kit

Någon som har några synpunkter på detta? Är folien ett bra förslag eller finns det något annat alternativ som är bättre?

Utbyggnaden ska bli en walk-in closet så det är inget rum man kommer vara i jättemycket men man vill så klart ha det varmt :)
 
Hej Magnus, jag undrar om du gick vidare Ebeco foil kit och, i så fall, även höra dina kommentarer om hur golvvärmen fungerar?

Vi ska snart bygga ut 15kvm med gjuten platta där vi ev väljer att använda Ebeco foil kit som uppvärmning.
 
Tjena,

Yes vi körde det. Har fungerat bra tycker jag. Golvet blir varmt och skönt och rummet håller tempen bra. Svårt att säga hur mycket el den drar jämfört med vattenburen då jag inte mäter den individuellt men jag har inga indikationer på att set är katastrofalt iaf :)

Något specifikt du vill veta?
 
Stort tack för svar permagnuso!

Jag ville egentligen bara veta hur ni har upplevt funktion och prestanda på golvvärmen då ni har samma storlek på rum som vi planerar för.

Men det låter som ni är nöjda vilket är bra info för mig, och just nu lutar det åt att vi kör på samma typ av lösning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.