Har just fått hem en Cylinda toppmatad, TT 162. Har installerat den efter en uttjänt liknande. Prydliga till- och avlopp finns liksom en fast dosa för elen.
Höjden på avloppsslangen inom angivna mått.
När jag bara monterat enbart tilloppet testade jag det för läckage. Inget läckage från kopplingarna, däremot forsade vattnet in i maskinen. Nå jag stängde ballofixen och fortsatte installationen. Därefter rengöringsprogrammet. Likadant med vattentillförseln hela tiden. Forsade in hela tiden även när programmet var färdigt. Ballofix stängd inget vatten, öppen ballofix alltid forsande vatten.
Cylinda service hävdar att det är installationsfel och skräms med att om man tar dit tekniker får man betala själv om det bedöms vara installationsfel. Blir frustrerad - begriper inte och får ingen vettig hjälp från service. ”Det kan vara många olika orsaker”.
 
Är den helt ny ur kartong och du bara skruvat dit tilloppsslangen så har du inget att oroa dig för. Man får installera vitvaror själv OCH garantin gäller naturligtvis fortfarande. Kan inte se vad du skulle ha orsakat för installationsfel.
 
  • Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
Ja. Helt ny i oskadat embalage. Min frustration gäller just att jag inte förstår och ”servicen” är så ovillig.
 
I InsidersUnited skrev:
Är den helt ny ur kartong och du bara skruvat dit tilloppsslangen så har du inget att oroa dig för. Man får installera vitvaror själv OCH garantin gäller naturligtvis fortfarande. Kan inte se vad du skulle ha orsakat för installationsfel.
Ibland förstår jag inte hur dom vågar. Här har du tagit upp problemet på ett stort forum som läses av tusentals människor. Förmodligen är det fler än jag som lägger "Cylinda dålig service" på minnet. Kolla också vilka rättigheter du har som konsument.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
inloppsventilen är kass. alternativt kretskortet.
inget du har gjort fel
cylinda använder ett callcenter och de har begränsade kunskaper utöver det som står på skärmen framför dem.
 
Ett call center?! Det förklarar två olika ”servicekillars” enahanda respons. Har aldrig varit med om något liknande. Allra vanligast är ju att man får god hjälp, som här i forumet. Inloppsventilen var ju min gissning, kretskort tänkte jag inte på. Hur som helst är det inget för en amatör och det torde täckas av garantin. Tack för hjälpen.
 
Om man inte innan besöket meddelar kund vad kostnaden blir vid ett fel som inte täcks av ev garanti så får dom inte debitera för besöket så det är inte ett hot utan snarare en upplysning.
 
Uppdatering: jag beställde service via cylindas hemsida. Fick snabbt ett autosvar om att jag skulle få en servicetid. Efter 1 vecka inget ytterligare svar från cylinda. Ringde igen och fick tala med en ung dam som gått callserviceskolan (mycket vänlig och förstående), men inte visste något om tvättmaskiner. Allt kan ursäktas med corona. Det är bara att sitta still och vänta.

som av en tillfällighet fick jag ett problem med en värmepump. Diskrepans mellan pumpens och fjärrstyrningsappens meddelande. Ringde installationsfirman. Fick snabbt tala med en tekniker (som kunde värmepumpen). Han behövde vissa uppgifter och tog sedan kontakt med tillverkaren för analys av felet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.