Jag har testat att ändra sim inställningarna till 4g.tele2.se från nuvarande internet, men jag får bara upp fel meddelanden. Hur går jag bort frånkopplingen?
 
  • Skärmdump av nätverksinställningar visar GSM-signalstyrka, uppkoppling och batterinivå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen av hubbarna än stödjer 4G så se till att ditt simkort har 3G/2G (beroende på hub) att falla tillbaka på och att inställningarna är rätt för det. Kolla också så att simkortet inte är PIN-låst.
 
Någon som förstått om Ajax kommer lansera så det tas bilder via motionCam vid brand?
 
Vilken Dahua kamera rekommenderar ni till Ajax systemet?
 
D DaNor skrev:
Jag tror jag förstår vad du menar. Jag har ”löst” det genom att trycka ”C” för att väcka keypaden och sedan koden.

I början tryckte jag ofta på någon siffra lite lätt, men rätt ofta registrerades det trycket och koden blev fel.

Men med ”C”-tricket funkar det bra och är lätt att väcka sin keypad. :)
Mm, Det funkar ju. Lite svårare att förklara det för någon som aldrig interagerat med larmet förut bara. Känns som det lätt kan bli fel för någon som ska vattna blommorna eller liknande :thinking:
 
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
G GammaltSomNytt skrev:
Mm, Det funkar ju. Lite svårare att förklara det för någon som aldrig interagerat med larmet förut bara. Känns som det lätt kan bli fel för någon som ska vattna blommorna eller liknande :thinking:
Den biten har jag löst med fjärrkontroll. Om vi reser bort så lämnar jag den till de som tar hand om huset så behöver de aldrig interagera med kodplattan. Dock tycker jag inte det är ett stort problem att säga att de ska trycka nånstans för att väcka plattan.
 
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
G Gustafhagel skrev:
Den biten har jag löst med fjärrkontroll. Om vi reser bort så lämnar jag den till de som tar hand om huset så behöver de aldrig interagera med kodplattan. Dock tycker jag inte det är ett stort problem att säga att de ska trycka nånstans för att väcka plattan.
Fjärrkontroll är ju det bästa för otekniska blomvattnare mm. Vi köpte 2 som bara används till det. Dock är knapparna lite otydliga så det löste jag med dymotejp , av och på. Panik appen bortkopplad.
 
4
Hej!

jag har en balkongdörr som jag har en satt en magnetsensor. Problemet är att jag ibland glömmer att stänga balkongdörren, larma och går hemifrån med dörren öppen. Om dörren är öppen när larmet aktiveras reagerar inte larmet . Hur ställer jag in så larmet notifierar att dörren är öpppwn när larmet sätts på?
 
4 4fun skrev:
Hej!

jag har en balkongdörr som jag har en satt en magnetsensor. Problemet är att jag ibland glömmer att stänga balkongdörren, larma och går hemifrån med dörren öppen. Om dörren är öppen när larmet aktiveras reagerar inte larmet . Hur ställer jag in så larmet notifierar att dörren är öpppwn när larmet sätts på?
har inte svaret på din fråga men, du kan ju byta till en dior protect plus som reagerar på vibration/rörelse.
Så länge dörren bara är på glänt det vill säga. Är den vidöppen så kan ju Björnligan gå in och ut utan att röra dörrbladet...
 
Per Kall
4 4fun skrev:
Hej!

jag har en balkongdörr som jag har en satt en magnetsensor. Problemet är att jag ibland glömmer att stänga balkongdörren, larma och går hemifrån med dörren öppen. Om dörren är öppen när larmet aktiveras reagerar inte larmet . Hur ställer jag in så larmet notifierar att dörren är öpppwn när larmet sätts på?
Du kan göra den inställningen genom att aktivera ”kontroll av integriiteten” under enhet-> hub -> inställningar-> Service

lycka till
 
  • Gilla
helskinnad och 2 till
  • Laddar…
4
Per Kall Per Kall skrev:
Du kan göra den inställningen genom att aktivera ”kontroll av integriiteten” under enhet-> hub -> inställningar-> Service

lycka till
tack !

Dock föstås jag inte varför den varnat om man sätter på det här ?
 
  • Skärmmeddelande som varnar för systemintegritetskontroll och icke kompatibilitet med EN 50131-standarder.
Har precis införskaffat Ajax larm. Men en fundering som jag har läst om tidigare, när man använder användarkoder är man ju tvungen att ange *01 + kod.
Det har inte kommit någon uppdatering ang det så man kan få bort prefixet?
 
Prefixet är för att det ska gå att skilja användarna åt har jag fått för mig. Så, 2 pers kan ha samma kod, men måsta ha olika prefix.
Tex 01*1234 är du, 02*1234 är din fru.
 
Om du inte slår prefix utan kod direkt så funkar det att larma av/på via knappsats. Men det står inte vilken användare i notisen.
 
Hej. Kan man ställa in larmet så att hallen har en viss fördrojning så att man hinner trycka in koden, men övriga ytor löser ut larmet på direkten?
Ska huvudenhet vara undangömd, så att inbrottstjuvar inte kan slå sönder den innan den skickar larm ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.