pero skrev:
Äh, om jag mot förmodan skulle tröttna så får jag väl skaffa mig en ny. Ombyte förnöjer  ;)

Det är ju bara pengar det handlar om.
Men byter man för ofta så kanske man till sist inser att det är den gamla fogsvansen som är bäst. För när den första gamla cirkelsågen slutar bjuda upp till dans och man har gått igenom ett antal stickisar så är det ändå handkraft som ger säkrast resultat.
 
Har ocskå börjat fundera på att byta, min sticksåg från Silvan (800W) fungerar bra utan pendling men pendlingen verkar mer vara till för att pendla sågen istället för bladet...

Kände på Bosch 85 i dag och undar om nån vet nåt ställe med bättre pris än 1595:- (Woody)

PS Köpte en Elu fräs för 700:- igår i gula tidningen (ej stöldgods)... undrar vad jag skall ha den till.
 
Om du köper en 85:a , se till att den har elektronik (85e) så du kan såga metall etc. (Ett mycket bra köp, du blir inte besviken. Enligt mig klart bättre/rejälare än 100:an)
 
pero skrev:
Det är ju bara pengar det handlar om.
Som ju andå bara är siffror på banken ;D
 
Framerate skrev:
AEGn är avgjort sexigare, men Boschen är en riktig kompis. En älskarinna eller en livskamrat, vilket tröttnar man på först.  ;)
Tja, i sådana fall beror det väl på om man snickrar för nytta eller nöjes skull ;)
 
Jag har en AtlasCopco, samma som AEG fast annan färg. Det är en skitmaskin med dålig känsla, taskig on/off-knapp, taskig inställning om man vill vinkla bladet, iof bra pris (1800:).

Nä den som vill ha en bra maskin ska köpa någon av följande, Hilti, Flex, Festool, Makita.

Jag önskar jag hade lagt den tusingen extra....
Som man brukar säga: en fattig har inte råd att köpa något billigt....

/Thrax
 
thrax skrev:
Jag har en AtlasCopco, samma som AEG fast annan färg. Det är en skitmaskin med dålig känsla, taskig on/off-knapp, taskig inställning om man vill vinkla bladet, iof bra pris (1800:).

Nä den som vill ha en bra maskin ska köpa någon av följande, Hilti, Flex, Festool, Makita.

Jag önskar jag hade lagt den tusingen extra....
Som man brukar säga: en fattig har inte råd att köpa något billigt....

/Thrax
hmm. knepigt, jag har en själv, köpte den på inrådan av en som använder sin otroligt mycket (tillverkar möbler) och dessutom är verktygsfanatiker och jag är jättenöjd med min........
 
Kanske ska försöka lämna tillbaka den?
Men då ska de väll ha sågen i 5-10 veckor innan
man får se den igen, jobbigt när man är halvvägs
med ett lösvirkeshus....

Svärfar hade köpt Boschs finaste, fin känsla, kanske lite tung.

/Thrax
 
Hej, jag tänkte försöka mig på ett premiärinlägg...


Själv försökte jag köpa en Makita på Beijers i Kungsbacka. Nedsatt från 1500 till 1000. Verkade gedigen och hade pendling mm

När jag kom hem och började pilla upptäckte jag att när man satte i ett blad och sedan skruvade fast det så blev det snett! Bladet satt rakt från början men när skruven gick i botten (från sidan) så blev det en slags gungbrädseffekt som fick bladet att hamna några grader fel...

När jag lämnade tillbaka den så tittade vi på en annan och där var problemet likadant (verkar alltså vara systematiskt), så det blev ingen såg...

Säljaren tyckte ju att en blå bosch var väldigt trevlig, men 1700 var lite i överkant även om den verkade imponerande...

Mvh Oscar
 
Var på K-rauta härom dagen om impulsköpte mig en Bosch GST 85 PE för 1500:- och måste säga att jag är helnöjd, vilken maskin!
Jag kan bara jämföra med ÖoB's 119:- sågar förutom en tillfällig relation med en Makita av okänd modell.
Fördelen med Makitan var att den hade en liten lampa som lös framför bladet men i det stora hela kändes Boschen bättre.
Det tråkiga var att jag inte fick med någon väska.

Kanske ska tillägga att jag kan vara lite partisk iom att jag egentligen har ett monagamt förhållande med Bosch, förutom något litet billigt snedsteg på byggvaruhusens bakgård.
 
Pocke skrev:
Kanske ska tillägga att jag kan vara lite partisk iom att jag egentligen har ett monagamt förhållande med Bosch
Det är du ju dessutom inte ensam om.............
 
pappskallen skrev:
Det är du ju dessutom inte ensam om.............
8)
 
bosch är bra på sticksågar..annars har du festool som är rollsroyce för 1900 plus moms
 
Vi är mycket nöjda med våran nya Bosch GST 135 Skärdjup i trä:135mm, i stål 10mm kan verkligen rekommendera den till andra som funderar på en ny sticksåg..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.