Jag har ett stort normalt tvättställ, inga raka kanter, och inte avsett till att ligga uppe på en kommod t ex, som ju är snyggt. Men jag skulle vilja bygga in avloppsrören i ett skåp. Tvättstället går ut 40 cm, men rören sticker bara fram 20 cm, och jag vill ha lite "fotavstånd" under. Jag kan tänka mig att köpa ett vanligt köksskåp som jag kapar till 25 cm djup. Men här fastnar jag i tanken. För jag vill så att säga bygga in hela tvättstället ända upp (utom den delen som sticker ut) och fortsätta med 25 cm djupa skåp på sidan utefter väggen och då i samma höjd som tvättstället, alltså c:a 13 cm högre än underskåpet.
Tacksam för alla tips jag kan få.
 
A
Har du tänkt profilera skåpfronten efter tvättstället,sas sänka ner det i skåpet?
Skåpets överkant jämns med tvättstället.
 
Handyman 1 skrev:
Har du tänkt profilera skåpfronten efter tvättstället,sas sänka ner det i skåpet?
Skåpets överkant jämns med tvättstället.
Nej, jag tänkte sänka ner det jämns med botten på tvättstället, så att rörmuffar och rör kommer precis under taket på skåpet. Men har du andra idéer? Eller, det var kanske precis så du menade?
 
BirgitS
  • Gilla
1
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Handyman kanske menade något sånt här med att profilera (anpassa) skåpfronten?
[bild]
[länk]

Jag är inte säker men jag tror att köksskåp normalt inte är gjorda av fukttröga spånskivor som man brukar använda till badrumsmöbler.
Ja, det är precis så här jag menar, men jag vill måttanpassa själv, sätta på ben på, och välja luckor. Men här kan jag se hur jag skulle kunna göra, så tack så mycket!
 
Handyman 1 skrev:
Ja,trodde att det var vad ts ville ha,vad jag förstår nu är det snarare något liknande det här: [länk]
Jag har sett liknande skåp, och inte är de så dyra heller, men de är för låga, och jag vill inte sätta på för höga ben, för då kommer ändå rören som går ner i golvet att synas. Men med de bilder jag fått, tror jag att jag kan fix det, så tack för intresset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.