Vi köpte en förbränningstoalett från Bauhaus för nästan 40 000:-. Problemet är ett den inte fungerar. Nästa problem är att vi inte får hjälp av Bauhaus att reklamera! De svarar väldigt artigt på reklamation, men sen händer inget.

Frågan är om det är fler som har haft samma problem med samma fabrikat?
 
Är den stickproppsansluten i ett väggutag och inte fungerar, då ska den fungera, är den helt svart ? några har en strömbrytare på baksidan. Annars bara ta den med tillbaka och byta, konsumentköp, ta med kvittot. Normalt med köp över disk så ska kunden transportera varan till inköpsstället och reklamera..
 
Ta kontakt direkt med tillverkaren. Kanske får du bättre hjälp där.
Vad är problemet med toaletten?
 
J jonaserik skrev:
Är den stickproppsansluten i ett väggutag och inte fungerar, då ska den fungera, är den helt svart ? några har en strömbrytare på baksidan. Annars bara ta den med tillbaka och byta, konsumentköp, ta med kvittot. Normalt med köp över disk så ska kunden transportera varan till inköpsstället och reklamera..
Det verkar som om den har gått i ”baklås”. Falluckan öppnar inte och förbränningen startar inte. Lampan på toaletten blinkar rött och blått, vilket ska betyda att man ska ringa på service.

Om jag köpt den i ett varuhus hade jag självklart kunnat returnera den, men denna produkt säljer Bauhaus bara på nätet.

jag har givetvis anmält det här till deras kundtjänst som artigt svarar att de beklagar och ska hjälpa mig, men inget händer.

vi har en knepig situation eftersom det är svårt att leva utan toalett. Stängd toalettstol med röd varningslampa i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stängd toalettstol med röd varningslampa i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vart lite fel fabrikat här är nya uppgifter, men i övrigt samma förfarande som i mitt tidigare inlägg Swedish Ecology AB Klippan 1J S-414 51 Göteborg Sweden Tel: +46 31 42 29 30 Fax: +46 31 42 49 08 info@ecolet.se
 
J jonaserik skrev:
Ser ut som en Cindirella
Det där är definitivt inte någon Cinderella!
 
M mlkjhr skrev:
Det där är definitivt inte någon Cinderella!
Nej, det är en Ecolet, med induktionsförbränning. Men jag vill verkligen VARNA! för det fabrikatet. Varnar även för att köpa varor från Bauhaus på nätet, eftersom det tycks vara väldigt svårt att reklamera trasiga produkter.
 
Intressant är också att Bauhaus bara publicerar positiva recensioner. Jag har försökt skriva en negativ recension på deras hemsida, men den syns inte. säjer en del om företaget.
 
Kan för övrigt nämna att Fritidstoa som är generalagent för Cinderella har utmärkt kundservice!
 
Fick äntligen hjälp av Bauhaus. Får välja mellan att få pengarna tillbaka eller en ny toalett. Väljer såklart ett återköp och byter till Cinderella. Irriterad på mig själv som inte läste på ordentligt först.
 
J joergny skrev:
Fick äntligen hjälp av Bauhaus. Får välja mellan att få pengarna tillbaka eller en ny toalett. Väljer såklart ett återköp och byter till Cinderella. Irriterad på mig själv som inte läste på ordentligt först.
Hej! Vi har precis samma problem med vår Ecolet. Den slaggar igen hela tiden. Reklamation är skickad till Bauhaus men inte hört något från dem än. Vill också ha pengar tillbaka och byta till Cinderella, så det är kul att höra att du lyckades.
 
  • Gilla
joergny
  • Laddar…
Intressant. Ja, det var verkligen en trist historia som orsakade många timmars arbete i onödan för mig. Fruktansvärt irriterande och besvärligt när man inte har tillgång till toa!
Jag fick ligga på Bauhaus rätt ordentligt för att få hjälp och tillslut köpte vi en Cinderella comfort, som verkar vara riktigt bra. Enda problemet är att luftkanalerna inte sitter på samma höjd. Trist när man sågat hål i väggen!

Önskar dig lycka till med Bauhaus och nästa toalett.
 
J joergny skrev:
Vi köpte en förbränningstoalett från Bauhaus för nästan 40 000:-. Problemet är ett den inte fungerar. Nästa problem är att vi inte får hjälp av Bauhaus att reklamera! De svarar väldigt artigt på reklamation, men sen händer inget.

Frågan är om det är fler som har haft samma problem med samma fabrikat?
Absolut, massa problem med toaletten. Jag har första modellen och tror att mulltoa använde mig som testare för de ville veta exakt vilka felen var men detas åtgärder fungerade inte alls. Drog det till allmänna reklamationsnämnden men nu gick Rekomendero, där jag köpte toan, i konkurs, hoppas på ersättning från konkursboet. Det är rena katastrofen med innehåll som rinner ut på golvet, automatik och programvara som inte fungerar och en vidrig stank, ser ut som plast smält inne i toan. Med tanke på hur kränkande mulltoa var att ha att göra med så tvivlar jag på att de tar reklamation. Vi kanske kan bilda klubb och gå till tingsrätten? Extremt att de kan smyga med detta och har samvete att inte betala tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.