Jag har en sommarstuga med farstukvist.
Farstukvisten är förankrad i själva stugan och ytterkanterna av står den på betongblock.

nu skall jag gräva bort 10-15cm av jorden framför farstukvisten vid betonblocken för att lägga ett ”lågt” trädäck i anslutning till farstukvisten.

hur ska jag göra för att förhindra att jorden under de befintliga betongblocken inte eroderar och farstukvisten sjunker ner?

första tanken var att palla upp farstukvisten och även gräva bort jord under betongblocken så marken under både altan och farstukvist är på samma nivå och sedan lägga in fler betongblock under farstukvisten för att kompensera den bortgrävda jorden.


Eller finns det ngt enklare sätt?
 
  • Hörn av farstukvist på sommarstuga med stöd på betongblock omgivet av grön gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Kan du inte använda markskruv eller nåt istället för plint till altanen? Så slipper du gräva
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Banka ner en en 30 cm plåt vid plintarna.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kan du inte använda markskruv eller nåt istället för plint till altanen? Så slipper du gräva

Jag vill ha trädäcket relativt lågt, vilket gör att jag måste gräva ut... som i sin tur gör att jag blir orolig för de befintliga betongblocken som kommer ligga precis i kant med ”utgrävningen”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.