Vad roligt! Ljusnedal är fint! Kommer du bygga själv eller tar du hjälp?
 
Har precis som du en bra bit till bygget så hade hoppats att få hjälp med så mycket som möjligt, iallafall grund och skal, men nu verkar det vara högkonjunktur för snickare även däruppe så vi får se vad vi landar i :)

Vi lägger till ett större sovrum, en toa och en större hall, blir ca 31 m2 totalt. Men ni kör två sovrum eller ser jag fel?
 
H hars skrev:
Har precis som du en bra bit till bygget så hade hoppats att få hjälp med så mycket som möjligt, iallafall grund och skal, men nu verkar det vara högkonjunktur för snickare även däruppe så vi får se vad vi landar i :)

Vi lägger till ett större sovrum, en toa och en större hall, blir ca 31 m2 totalt. Men ni kör två sovrum eller ser jag fel?
Ja precis. 37m2 på två sovrum hall och toa.
Kan rekommendera Komimilla för grunden. Tycker de gjorde ett bra jobb. De reser även stomme och tak här jag för mig.
 
Så! Coronavår har satt lite käppar i hjulet för bygget men nu är det semester och vi är igång igen. Har satt all OSB och börjat gipsa. Alla dosor och tråd är dragen. Känns som man börjar se slutet snart!
Renoverat rum med OSB och gipsskivor installerade, eldosor och kabeldragningar, träytterdörr och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum under renovering med OSB och nymonterade gipsskivor på väggarna, eldosor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppförande av en inomhusvägg med en kombination av OSB och gips, samt installation av elektriska dosor, i ett delvis renoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
Lite si och så med sommarvärmen här uppe för tillfället men igår fick vi en varm och och skön eftermiddag. Konstaterade då att altanen är för liten och solen försvinner för oss efter 18. Så idag har min fru grävt ner plintar för att dra ut den dryga metern. Tur att det är kul att bygga!
Nygrävda plintar vid en befintlig träaltan för en utbyggnad, intill ett timmerhus i en naturlig skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Lite si och så med sommarvärmen här uppe för tillfället men igår fick vi en varm och och skön eftermiddag. Konstaterade då att altanen är för liten och solen försvinner för oss efter 18. Så idag har min fru grävt ner plintar för att dra ut den dryga metern. Tur att det är kul att bygga!
[bild]
Alltid bra med en händig bättre hälft!(y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Kan konstatera att man är omkörd i byggandet. Barnen har byggt ett helt hus, i TVÅ våningar, på mindre än en vecka!
Ett hemmabyggt trädkoja i två våningar med stege, omgivet av träd och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tvåvånings trädkoja byggt av barn i skogsmiljö med stegar och plattformar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvåvånings träkoja byggd mellan träd med leksaker och verktyg, återspeglande en snabb barnbyggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Tvåvånings trädhus konstruerat av träplankor och stöds av träd, med en person som arbetar på övre våningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 19 till
  • Laddar…
Nu är allt gips uppe! Tog en paus idag då vädret var fint och det blev en tvåmilartur runt sjön Bolagen mot norska gränsen. Fjällen är fantastiskt!
Ett rum under renovering med nymonterade gipsskivor på väggarna, träpanel i taket och två fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Soligt fjällandskap med stenig mark och snöfläckar nära norska gränsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Personer tar en paus under en vandring med utsikt över en fjällsjö och karga högfjäll nära norska gränsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Blev utejobbardag idag. Fint väder! Fick upp en förstubro och en ny sparkplåt under dörren. Imorgon blir det hämta flytspackel till hall och toa!
Träramkonstruktion för en förstubro framför en träbeklädd byggnad, ny sparkplåt synlig under dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd förstubro och sparkplåt vid husentré med verktyg och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd förstubro och sparkplåt vid entrén till en stuga med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linuslin och 6 till
  • Laddar…
Jag följer och är grymt avundsjuk. Letar bra tomt precis där nu.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
N nombz skrev:
Jag följer och är grymt avundsjuk. Letar bra tomt precis där nu.
Det finns lite tomter vad man kan se men inte så mycket en bit upp på fjällsidan. Har man lite tålamod så kommer det en pärla!
 
Kretikos Kretikos skrev:
Det finns lite tomter vad man kan se men inte så mycket en bit upp på fjällsidan. Har man lite tålamod så kommer det en pärla!
Jo, jag har kikat mig blind på de olika som är ute :)
 
Äntligen igång med spacklingen! Limningen av flexslangen för givarkabeln släppte så jag fick sätta en pinne på den. Får spackla igen hålet imorgon. Toan klar och hallen körs imorgon.
Renoveringsrum med gipsväggar, säckar av Weber spackel, nät för kablar och en synlig pinne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gipsväggar i renoverad passage med synlig flexslang och träpinne, innan spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprocess med nysatta gipsskivor och synliga elinstallationer på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F.Taleman och 2 till
  • Laddar…
Och nu är hallen spacklad!
Nyligen spacklad hall med släta väggar och golv samt en elkabel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyspacklad hall med grått golv och väggar i olika förberedelseskeden, synliga eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
holmberg87 och 3 till
  • Laddar…
Riktigt bra jobbat, stugan kommer bli jättefin! Jag vill också ha en stuga ikring Funäs i samma storlek, fast helst tomt. Inspirerande att läsa det här hehe så imorgon ska jag åka upp och inventera lite tomter/stugor
 
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.