Manualen hänvisar ju till monteringsalternativ med medföljande sladd, så borde ju inte va nån som har några klagomål på det, och sladden borde då va i paketet? Annars lär ett vanligt färdigt sladdställ duga gott.

EDIT: nähä står annorlunda i ahlsellbeskrivningen.. men så länge du får ut sladden på ett vettigt sätt utan att klämma den borde det ju gå bra.
 
M MrHamfelt skrev:
Manualen hänvisar ju till monteringsalternativ med medföljande sladd, så borde ju inte va nån som har några klagomål på det, och sladden borde då va i paketet? Annars lär ett vanligt färdigt sladdställ duga gott.
Trodde också det skulle vara sladd med. Men tydligen inte till just den modellen sa de efteråt. De ville kränga en kabel för 200kr istället
 
Finns bara två anslutningar i sockerbiten. Så då antar jag jord ej behövs? Vad innebär ”sladdställ” för en amatör?
 
Nä precis därför jag fick ändra mig, man FÅR (rätta mig om jag har fel alla paragraftrollkarlar) inte dra in jord i en dubbelisolerad apparat. Därför behövs ett sånt sladdställ som i bauhauslänken, dvs med en schukokontakt utan jordbleck.

Sladdställ är en kabel med färdigmonterad kontakt. Du vill ha ett sånt för att kontakten då är helgjuten.
 
Tack för dina svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.