Hej!

Är det någon utav er som har hörnbox under väggskåpen i köket? Jag skulle behöva veta hur mycket en sån bygger i höjd, vertikalt ner på väggen alltså när den sitter vågrätt. Elektrikern har tagit upp ett hål, men jag ska kakla över det nu och vill veta hur stort hålet kan vara utan att synas.
Hoppas någon fattade min fråga
 
  • Hand som håller elsladdar nära ett hål i en vit vägg med mått antecknade för att planera kakelsättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina täcker 55mm men det är en liten öppning i sidan längst upp där man kan se in
 
Eluttag med sladdar och ett brandvarnare monterade på vita kakelväggen verkar vara ett hemmaprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok! Tack så mycket! Sitter den fast upptill i skåpet? Var kommer röret/kablarna ut?

Bo arnold Bo arnold skrev:
Mina täcker 55mm men det är en liten öppning i sidan längst upp där man kan se in
 
Sitter i väggen men det är valfritt finns skruvhål åt båda håll kablarna kommer ut i vecket skåptak vägg
 
Alla hörnboxar är ju inte lika. Vilket märke/modell är det som ska monteras?
 
Jo jag förstår det, och jag vet inte vilken modell eller märke det blir. Jag ville veta på ett ungefär mest.
Det passade bra att lägga en kakelplatta över halva hålet ubgefär. Tror det blir perfa!

mexitegel mexitegel skrev:
Alla hörnboxar är ju inte lika. Vilket märke/modell är det som ska monteras?
 
Jag hade iallafall föredragit om du tryckt upp slangarna så högt upp du kan och därefter kaklat så nära dem du kan.
Orkar inte gå ut i bilen och mäta men det är inte jättemycket marginal, tror inte det är 50mm ens.
Du måste ändå sätta kakel ända upp till sidan om utsläppen så man kan fästa boxen.
 
Jag kaklade igår, och det blev såhär:

K kanonkula skrev:
Jag hade iallafall föredragit om du tryckt upp slangarna så högt upp du kan och därefter kaklat så nära dem du kan.
Orkar inte gå ut i bilen och mäta men det är inte jättemycket marginal, tror inte det är 50mm ens.
Du måste ändå sätta kakel ända upp till sidan om utsläppen så man kan fästa boxen.
 
trumanders trumanders skrev:
Jag kaklade igår, och det blev såhär:
Ser ingen bild
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.