Hej! Har installerat en Nexa CMR-101 som mottagare och har till den en WT1 som sändare. Det går att sätta på (övre vippkontakten) och stända av (undre vippkontakten), men jag kan inte dimra stegvis. Det enda sättet att dimra är att hålla in övre vippknappen en kort stund och sedan släppa den, de sänks ljuset väldigt långsamt till noll för att sedan öka till max, sedan går det så om och om igen tills jag trycker på övre vippknappen igen. Det funkar ju inte, jag vill kunna styra upp och ner direkt och snabbt. Har jag en trasig fjärr?
 
Nej, den är inte trasig, det är precis så här ”bra” som Nexa vill ha det.
Odugligt, saknar vriddimmers.
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Mjaee, inte enligt bruksen, den säger att det ska funka som jag vill...
 

Bästa svaret

Dimning startas genom att trycka kort på on när belysningen är tänd. Dimcykel påbörjas, tryck på on igen när önskad ljusstyrka är uppnådd. That's it.
Framgår också av bruksanvisningen.

Dock är bruksanvisningen för WT1 lite annorlunda då den visar funktion tillsammans med en dimmer (WDR1) från den utfasade pro-serien. Tydligen hade den ett annat dimbeteende.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Jahaaaa, det är alltså pucken som sätter begränsningen, inte fjärren?
 
Ser så ut.
 
  • Gilla
Daniel_St
  • Laddar…
Ja Nexa har introducerat nya sändare och dimmers som nu stödjer ett förbättrat sätt att dimma. Tidigare sätt var en kompromiss, som för många användare var svårt att hantera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.