Gjöt några fler stolpskor, samt påbörjade kapa ovankanten på spjälorna. Imorgon står stolpen på tur för en liten justering
 
  • Nybyggt staket med vita spjälor uppsatta på en grå stödmur vid ett enfamiljshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 6 till
  • Laddar…
Fått upp mer panel och sågat ut för lite ventiler :)
 
  • Husfasad under renovering med ny panel och utsågade ventiler, stege och skyddsplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat garage med vit panel och nya ventiler, en delvis synlig bil framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Less på att känna oss/mig sunkiga och går inte att duscha hos svärmor 4 km bort pga Corona så gjorde en budgetdusch. Kanske blev 5-600 för duschstång, Ikeas billigaste draperier och trall och några plattor. Haft USB-duschen sedan tidigare men inget avskilt ställe eller hållare så det var årets komforthöjning i torpet (med endast sommarvatten men avlopp på gång i höst).

Provduschade ståendes på två plankstumpar och det var prima! Skruvade stänkskydd mot fasaden på ladan och det är dasset man ser i förgrunden. Få se om oljehärdad masonit håller ihop 1-2 år i ur och skur. Hoppas ha annan lösning på plats då.


Gör-det-själv utomhusdusch vid röd lada med duschstång, plattor på marken och ett provisoriskt trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • DIY utomhusdusch med trallgolv, duschstång, masonitskärm och USB-dusch vid röd lada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hemmagjord utomhusdusch med draperi och trall vid en röd stuga, med grönskande trädgård och dasset i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Nageek och 1 till
  • Laddar…
nikasp
FredrikR FredrikR skrev:
Igår em och idag, kom så här långt ensam.. :rolleyes:
[bild]

Hamnade lite för långt ifrån för att de medföljande krokarna skulle räcka men lyckades skarva dom så nu är det stabilt.
[bild]
Smart, har kört med lite svajigare än vad som känts bra ett par ggr i torpet men nu vet jag hur jag ska göra när jag ska måla villan!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nikasp
I torpet hamnat alla andrahandsgrejer. Svor först som fasen över mitt mycket dåliga Blocket-köp, en sned/tappad Hitachi C6BU2 handklinga, köpt en ny likadan med skena för flera år sen. Den ser inte så sned ut men sulan är skev. Att köra med anslag eller klinga är bara att glömma då den kör fast.
Sen som lök på laxen brakade hela mitt arbetsbord ihop då bockarna inte orkade mer.

Sammansatt träarbetsbord som kollapsat på gräsmatta framför rött hus, med verktyg och lösa trädelar omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
Nageek och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Har varit klart några dagar nu men passade på att ta en bild nyss :)
Röd trävilla med nybyggd träaltan, utemöbler och en gräsmatta som ska höjas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi ska höja/slänta gräsmattan kring altanen i höst :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
M
Tänker inte skilja mig från mängden så jag spikar altan i ett icke rasande tempo!
 
  • Delvis färdigbyggd träaltan med några brädor ännu ej fastspikade på ett grönt gräsmattestrams.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Stickan56
M Marcussjogren skrev:
Tänker inte skilja mig från mängden så jag spikar altan i ett icke rasande tempo!
Om du spikar skiljer du dig väl från mängden.
Jag har själv en spikad altan men det skulle jag inte gjort om jag byggt den själv.

Stickan
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
M
Stickan56 Stickan56 skrev:
Om du spikar skiljer du dig väl från mängden.
Jag har själv en spikad altan men det skulle jag inte gjort om jag byggt den själv.

Stickan
i och för sig - det har du rätt i :)

det är väl risken för att de ska krypa upp som du tänker på, men spikar med 4” och tog precis upp två brädor där spiken höll bättre än brädan, så de bör klara sig hoppas jag :)

tycker det är så makalöst fult med skruv så jag går hellre upp i 6” än skruvar
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Provtryckt golvvärmen. Tack @Snabelhund för lånet av pumpen, det gick utmärkt!
Golvvärmesystem kopplat till en tryckpump och mätutrustning för provtryckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Manometer visar trycket i ett golvvärmesystem vid provtryckning, kopplad till en röd pump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Stickan56 Stickan56 skrev:
Om du spikar skiljer du dig väl från mängden.
Jag har själv en spikad altan men det skulle jag inte gjort om jag byggt den själv.

Stickan
Jag må ha fuskat och kört med bandad rostfri skruv, men dock så kantfräste jag varenda bräda och ramen/frisen satt jag ihop med dominos för att de ska linjera och hålla ihop i geringarna/skarvar. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Sista dagarna så har vi gjort färdigt i ett av barnens sovrum. Riktigt segt när man väntat på grejer men här är några bilder iaf :D
Skåpet är en "lönngång" till en WIC, och till lillsyrrans rum.
Blev en massa bilder :D
Nyskapad alkove med inbyggd säng i barnrum, dekorerad i mörkblått, med trägolv och stenlejon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat barnrum med inbyggd säng i mörkblått, trägolv och en stor nallebjörn på sängen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen renoverat barnrum med trägolv, blå säng, mörka mönstrade tapeter och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat barnrum med blommigt tapet, antik skrivbord och stol, trägolv och hängande krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat barnrum med vit inbyggd hylla, skrivbord och dekorativt skelett på stol, tapet med blommönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat barnrum med mönstrad tapet, trägolv och blått skåp som döljer en passage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blått skåp öppnat för att avslöja en hemlig passage till ett annat rum under renovering, med isolering och rör synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Nageek och 34 till
  • Laddar…
M
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag må ha fuskat och kört med bandad rostfri skruv, men dock så kantfräste jag varenda bräda och ramen/frisen satt jag ihop med dominos för att de ska linjera och hålla ihop i geringarna/skarvar. ;)
hos mig får 4” dyckert göra vad den kan för att hålla ihop dem
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Började grunda första paketet panel för två dagar sedan. Kör första strykningen täckfärg nu.
 
  • Staplar med obehandlad träpanel ligger på ett trägolv redo för målning inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Panelbrädor på arbetsbord med målarpensel och öppen färgburk i en renoveringsmiljö
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lång gult målad träpanel som vilar på två bockar i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
A
35m2 extra till snickeriet. SKB, smidigt värre. Observera den bitiga extrastagningen av form:crysmile::crysmile: Det fanns bara bärlager inom räckhåll, det är ju vidrigt att skotta- Betong gjuts för tillbyggnad av snickeri med hjälp av betongbil och slang, mot bakgrund av röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.