Googla på Harry Bosch house
Min drömkåk plus en infinity pool med glas ut mot sluttningen
 
Området längs highway 1 norr om LA i Calfornien är nerlusat med stolphus. Det går att Googla på. Det är inget fel med att använda typhus. Man kan se dem som bygglådor med nästintill obegränsad variationsmöjlighet. Stolpkonstruktionen måste designas med finess för att inte verka klumpig. Absolut inget för amatörer. Underhållsaspekten mäste också vara med.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Området längs highway 1 norr om LA i Calfornien är nerlusat med stolphus. Det går att Googla på. Det är inget fel med att använda typhus. Man kan se dem som bygglådor med nästintill obegränsad variationsmöjlighet. Stolpkonstruktionen måste designas med finess för att inte verka klumpig. Absolut inget för amatörer. Underhållsaspekten mäste också vara med.
Helt riktigt, som nämndes är stolpkonstruktionen i min bild endast i illustrationssyfte, det är där en bra konstruktör kommer in i bilden. Angående underhåll är målet - som för de flesta antar jag - att det ska bli så underhållsfritt som möjligt. Därav att projektidéen för tillfället har vad som ska föreställa en fasad av fibercement.
 
Hur blev det, köpte ni tomten och byggde?

Mvh
 
Vi har köpt tomten men inte börjat bygga ännu, vi är i nuläget lite osäkra på om projektet blir av. Om det blir av kommer det dock inte bli ett stolphus då vi tröttnat på den moderna stilen och istället ritat upp ett lanthus.
 
  • Två 3D-renderade bilder av ett traditionellt rött lanthus med vita knutar och sadeltak, från olika vinklar.
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Hela norra Hälsingland är fullt av gamla hus som står i backlidar med ena långsidan på grundmur och den andra på stolpar. Man kan bygga så om man vill men man måste ha ett väldigt kraftigt syllvarv som binder ihop det hela.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.