Halloj,
Jag och svärfar har pillat lite med ett 160m2 stort garage de senaste månaderna och vi undrar om det finns något billigt material med hyfsad isolerförmåga som vi kan använda i väggarna.
Vi har byggt av lösvirke med 45x195x3000 reglar så det går ju åt lite väl mycket isolering för att fylla upp väggarna kan vi tycka.
Att fylla upp med tex skrivmaterial 195mm kostar ju skjortan och det skulle bli en allt för stor del av budgeten som för hela bygget är 300kkr.
Mycket tacksam för tips!
 
Enda sättet är att leta överblivna paket med isolering på blocket.
Men är verkligen 13000:- för att isolera väggarna för dyrt för er budget? (50 paket 195mm isover på byggmax)
Sen går det väl lika mycket till taket men där kanske man kan blåsa upp sågspån istället om ni har nått hyvleri i närheten.

Det kanske går att pruta mer än byggmax priser om du känner nån byggare som har bra rabatt hos nått annat byggvaruhus.
 
Jag är dock intresserad av att höra mer om projektet (mått, material osv) då jag själv planerar att bygga garage på nått år.
 
D dennis_f skrev:
Jag är dock intresserad av att höra mer om projektet (mått, material osv) då jag själv planerar att bygga garage på nått år.
Ja det kanske inte blir så dyrt som jag först tänkte. Måste räknat fel. Haha.

Måtten på bygget är 18,55 x 8,5m med en fasadhöjd på 3,3m till takfoten.
30 graders lutning på taket som är klätt av plåt.
Väggarna är byggda av 45x195 reglar som står på lecablock.

Bilden visar mer det nuvarande utseendet på bygget än själva konstruktionen.
 
  • Röd träfasad på byggnad under konstruktion, plåttak, lecablock och öppen carport, byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dennis_f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.