H
Gäller en villatomt. Är det någon som har erfarenhet och koll på vilka fabrikat och leverantörer som är bäst på och har bäst kvalitet på fjärrstyrda grindar i någon typ av metall alt. smide. Gäller både grindarna, fjärrstyrning och motor. Är tacksam för all hjälp och motivera gärna.
 
H
Är det ingen som har några erfarenheter om fjärrstyrda grindar?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Är det ingen som har några erfarenheter om fjärrstyrda grindar?
Har samma fundering.
 
B
Vi har också letat länge efter fjärrstyrd grind. Verkar finnas flera på marknaden, men vad jag har fått höra så verkar snö och annat ställa till det på vintern.

Så skulle också gärna höra mer om någon har något bra tips på fjärrstyrda grindar som fungerar smidigt året runt.
 
Varför skulle det vara problem på vintern,
På mina jobb har vi fjärrstyrda grindar i olika format o former,
Mina grannar har motordrivet.
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Varför skulle det vara problem på vintern,
På mina jobb har vi fjärrstyrda grindar i olika format o former,
Mina grannar har motordrivet.
Snödrivor/klumpar kan ställa till det. Behöver man inte ha helt tätt mot backen så blir det enklare
 
M Mats skrev:
Snödrivor/klumpar kan ställa till det. Behöver man inte ha helt tätt mot backen så blir det enklare
Det problemet går du även utan el/fjärrstyrning, och varför skall man lägga snöklumparna precis vid grinden, jobbar på 4 olika ställe på 3 finns el/fjärr grindar, under dom 12år, 5år 32 åren har det inte varit något problem, det sista stället får man öppna för hand.

Går det att välja hade jag valt skjutgrind, grannen har slaggrind och den tar betydligt större plats.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
G
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Det problemet går du även utan el/fjärrstyrning, och varför skall man lägga snöklumparna precis vid grinden, jobbar på 4 olika ställe på 3 finns el/fjärr grindar, under dom 12år, 5år 32 åren har det inte varit något problem, det sista stället får man öppna för hand.

Går det att välja hade jag valt skjutgrind, grannen har slaggrind och den tar betydligt större plats.
Problemet blir väl om nån tomte plogar upp en vall framför grinden. Men plogar man själv så blir det väl inga större problem med en svängande grind.
 
Har man då skjutgrind, då blir det iregel inga problem,
Kör i snösvängen och tycker inte det är problem, många som har elgrindar i dom områdena jag jobbar i, + dom börjar inte så tidigt ,vi plogar inte i villaområde i första taget, jobbar i Malmö, så vi har inte så mycket snö.
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Är det ingen som har några erfarenheter om fjärrstyrda grindar?
Detta kanske redan är löst men annars har jag stor erfarenhet av att automatisera grindar med olika typer av motorer och öppningsalternativ. Se Smidigemodigh.se. Vi bygger och installerar smidesgrindar, från stockholm till Ystad, av alla slag med tillhörande automatik.
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.