Hur får man bort det svarta efter sanering av vind med,Jape mögelfri.
Tacksam för svar.
 
Mögel behöver inte tas bort när du dödat det med Mögelfri, faller bort självt när det torkar.

Är det prickar du pratar om eller har du trä som mörknat?
 
Det är ju både prickar och sponten som mörknat på vissa ställen.Större och mindre fläckar.
Jag tänkte om man ställer in ett par värmefläktar så att det blir riktigt varmt och träet torkar,hade på duktigt med mögel fri.
Mvh
 
Jag skulle säga att det är verkningslöst.

Antingen har du stadigvarande eller periodvis ett klimat på vinden sådant att mögel växer eller så har du inte det. Har du inte det kommer det torka ut med tiden och har du det kommer nya sporer växa.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag skulle säga att det är verkningslöst.

Antingen har du stadigvarande eller periodvis ett klimat på vinden sådant att mögel växer eller så har du inte det. Har du inte det kommer det torka ut med tiden och har du det kommer nya sporer växa.
Det är ju sant ,tänkte mest för att det har regnat och varit hög luftfuktighet
 
Fick du bort det svarta på något sätt?
 
K kedjehus1973 skrev:
Fick du bort det svarta på något sätt?
Ja sprayade på Jape mögelfri,dagen efter var det borta.
Mvh
 
B bjulla skrev:
Ja sprayade på Jape mögelfri,dagen efter var det borta.
Mvh
Men det tar väl inte bort den svarta färgen 🤔
 
K kedjehus1973 skrev:
Men det tar väl inte bort den svarta färgen 🤔
Jo faktiskt, det mesta försvinner. Sen ordnade jag till med mer ventilation, sen dess är det ok.
Har du mycket svartmögel så köp en pump och Jape på 5litersdunk,värt att prova.
Mvh
 
B bjulla skrev:
Jo faktiskt, det mesta försvinner. Sen ordnade jag till med mer ventilation, sen dess är det ok.
Har du mycket svartmögel så köp en pump och Jape på 5litersdunk,värt att prova.
Mvh
Jo vi hade samma på vinden och tog på mögelfri, men det ser lika tråkigt ut. Kan inte läsa mig till att det ska blekas av det medlet heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.