G
Har suttit och kollat lite på polestar:en idag.
Privatleasa med en förhöjd hyra, så skulle jag landa på cirka 3000kr/månaden (+ priset av att ladda på publika laddare)

Bilen jag har idag, kostar mig nog i runda slängor runt 10000kr/månad med bensinen, vilket skulle göra en stor skillnad på många tusenlappar i månaden.

Tyvärr så hittar jag ingen(?) info om hur stor den är i jämförelse med andra bilar, t.ex. är det lika mycket utrymme som i en s60 t.ex. eller är det mindre utrymme runt föraren än en tesla model 3? Ingen info.
Det enda som jämförs är ju prestandan.
 
Hur hittar du privatleasing för 3000 kr per månad? Kollar man på Polestar.com verkar privatleasing kosta 7645 kr på 36 månader.
 
  • Gilla
zzoink
  • Laddar…
A
Enligt tester i tidningar verkar det vara trångt/ombonat i förarsätet med en mittkonsoll som tsr mkt plats, jämfört mot en Tesla 3.
Man kan tex läsa tidningarna Elbilen och Automotor sport, provar man Readly kan man läsa gratis en månad
 
Den är i storlek som en XC40.
 
Längd: 4 607 mm.

Höjd: 1 478 mm.

Bredd inklusive backspeglar: 1 859 mm.

Hjulbas: 2 735 mm.
 
Jag är också intresserad av hur du kommit fram till 3000kr? Är också intresserad av elbil men just nu är dom för dyra..
 
3kkr låter väldigt lågt för den bilen. Jag skulle gärna köra elektriskt. Men lyckas inte räkna hem det i dagsläget.
 
När du sitter i den känner du dig mer omsluten än i Model 3. Det är två helt olika upplevelser och handlar om preferenser och vad du föredrar.

Instämmer med övriga att det verkar lågt i månadskostnad.
 
D Daniel 109 skrev:
3kkr låter väldigt lågt för den bilen. Jag skulle gärna köra elektriskt. Men lyckas inte räkna hem det i dagsläget.
Om det handlar om att få privatekonomin att gå ihop är det en sak men ett annat sätt att tänka, om man har råd att kosta på sig är att man får något bättre och roligare för mer pengar.

Model 3 bör komma ut på andrahandsmarknaden i större volymer om ca ett år då de första 3-årsavtalen löper ut. Det bör öppna upp för fler att skaffa elbil.
 
Jag vill ta mig från punkt A till punkt B och tillbaka på ett ekonomiskt sätt. Det är högsta prioritet. En rolig bil är inte rolig särskilt länge. Så länge den inte orsakar en massa problem kan jag köra nästintill vad som helst.
 
  • Gilla
witten
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Privatleasa med en förhöjd hyra, så skulle jag landa på cirka 3000kr/månaden (+ priset av att ladda på publika laddare)
Hur kommer du ner i den summan? Väljer man extremvärden på hemsidan kommer man ner i drygt 4000:- sen tillkommer kapitalkostnden för den förhöjda första hyran.

Skärmbild av en finansieringskalkyl för privatleasing med en månadskostnad på 4 031 kr och förhöjd första hyra på 184 000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Med mer normala ingångsvärden landar man över 7000:-

Skärmdump av en kostnadskalkyl för leasing med inställningsreglage för leasingperiod, körsträcka och första hyra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G
Z ZipLock skrev:
Hur hittar du privatleasing för 3000 kr per månad? Kollar man på Polestar.com verkar privatleasing kosta 7645 kr på 36 månader.
Z zzoink skrev:
Jag är också intresserad av hur du kommit fram till 3000kr? Är också intresserad av elbil men just nu är dom för dyra..
W witten skrev:
När du sitter i den känner du dig mer omsluten än i Model 3. Det är två helt olika upplevelser och handlar om preferenser och vad du föredrar.

Instämmer med övriga att det verkar lågt i månadskostnad.
I tesla M3, så får jag inte ens in benen under ratten.

Glömde nämna att jag la första förhöjda månadshyra på 200k. vilket sänker den till 5xxx för månad 1-6, och sedan 2000kr billigare månad 7+


A Alfons3301 skrev:
Enligt tester i tidningar verkar det vara trångt/ombonat i förarsätet med en mittkonsoll som tsr mkt plats, jämfört mot en Tesla 3.
Man kan tex läsa tidningarna Elbilen och Automotor sport, provar man Readly kan man läsa gratis en månad
GoC GoC skrev:
Den är i storlek som en XC40.
Märkte det när jag provsatt den igår. Enorm mittkonsoll, stolen går inte så långt bak, ratten sitter lågt.
 
G GargamelSE skrev:
Glömde nämna att jag la första förhöjda månadshyra på 200k. vilket sänker den till 5xxx för månad 1-6, och sedan 2000kr billigare månad 7+
Du måste väl även räkna med kostnaden för dom 200 000 kronorna?
 
G
useless useless skrev:
Hur kommer du ner i den summan? Väljer man extremvärden på hemsidan kommer man ner i drygt 4000:- sen tillkommer kapitalkostnden för den förhöjda första hyran.

[bild]



Med mer normala ingångsvärden landar man över 7000:-

[bild]
Skärmbild av finansieringsalternativ med sliders för leasingperiod och årlig körsträcka med priset 5 404 kr/månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beroende på hur nära 200k man kommer med slider:n så kommer jag närma 5000kr/månad, sedan minus 2000kr från månad 7, vilket blir cirka 3000kr
 
Det är ju en hyra som man kan köpa en ny bil för.... Den kan man ju inte bara stryka i kalkylen.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.