Hej! Jag behöver några tipps på hur jag ska göra med min diskmaskin. Jag tog bort ett skåp i köket och surprise! avloppsrören ligger mitt i. Om jag bygger en ställning till diskmaskinen kommer det att bli för högt med 4cm.
Några idéer tack!
 
  • Hörnet under en borttagen köksskåp med synliga avloppsrör och en väggkontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt utrymme i kök där ett skåp tagits bort, synliga avloppsrör och kant av diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvutrymme i kök där ett skåp tagits bort, exponerande avloppsrör och kant för ny installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för rör? Och varför ligger dom bara hej kom och hjälp mig på golvet?
 
Hej!
Det är avloppsröret från diskhorn. Varför den är byggt så vet jag faktist inte. Huset är byggt ’83.
 
Finns det inte plats bakom diskmaskinen?
Brukar finnas lite plats så du kan flytta avloppsröret in mot väggen.
Mät och kolla.
 
Hej och tack för svar!
Röret är lutad 10 cm från högra sidan och jag vet inte riktigt om man får sänka några cm?
 
A AnaMi skrev:
Hej och tack för svar!
Röret är lutad 10 cm från högra sidan och jag vet inte riktigt om man får sänka några cm?
@GoC menar inte att du ska sänka. Han menar att du kan skjuta bak rören lite lätt. Bakom diskmaskinen så finns det ett utrymme längst ner där rör kan passera. Dom är inte helt platta i ryggen diskmaskiner, utan dom går in ganska ordentligt närmast golvet.
 
Diskmaskinen kommer idag, jag ska mäta och kolla.. är dock orolig att det behövs en rörmokare
 
  • Gilla
SkitOxe
  • Laddar…
Avståndet från väggen till röret är 10-15 cm..
 
Det kommer du förmodligen få plats med. Dels går maskinen in där, och den står inte dikt an väggen. Förhoppningsvis får du till det!
 
Tack! Återkommer..
 
  • Gilla
SkitOxe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.