Min knappt tre år gamla Ubiquiti POE switch verkar ha gett upp. Lite förvånande, det är den första Ubi produkten jag har som gjort något annat än att fungera perfekt.

https://www.webhallen.com/se/produc...0W-8-Port-Gigabit-Switch-PoE-150W-SFP-Managed

Just denna var också lite för dyr för att inte hålla längre än detta....

Någon som har koll på om Ubi har någon längre garanti? Har googlat lite och kan inte se annat än att det är 1 år som gäller, och samma hos webhallen där produkten är köpt.

edit: det verkar förövrigt vara nätdelen som är paj. En intern status lampa tänds och släcks på ett sätt så att det ser ut som att utspänningen går upp och sedan sjunker igen, pulserar.
 
Redigerat:
du har ju 3 års reklamationsrätt enl. lag
 
hmm....jo men rätten att reklamera betyder ju inte att felet är ursprungligt och att jag ska ersättas. Bara att jag får reklamera. Vad är praxis när det gäller elektronik som bara slutar att fungera? Anses det kanske vara ett ursprungsfel per default? Då har ju "allt" 3 år garanti vilket låter lite för bra för att vara sant...
 
MathiasS MathiasS skrev:
hmm....jo men rätten att reklamera betyder ju inte att felet är ursprungligt och att jag ska ersättas. Bara att jag får reklamera. Vad är praxis när det gäller elektronik som bara slutar att fungera? Anses det kanske vara ett ursprungsfel per default? Då har ju "allt" 3 år garanti vilket låter lite för bra för att vara sant...
om du har använt den som man ska och inte åskan dödat den eller något annat handhavande fel så bör ju felet vara ursprungligt
 
https://community.ui.com/questions/...y/a83c850a-6eaa-4ed7-a84c-2f0279c7d8c7?page=3

för den som vill ha förslag på ersättnings PSUer. Ser att de som har haft samma problem som jag har har bytt en lite större kondensator i PSUt, det kanske kan vara värt ett försök istället för ett nytt nätagg för 700 spänn.

Däri kan man också läsa att original mosfetar i nätdelen körs över spec, men ev får man ta den uppgiften med en nypa salt...

Får ta ett prat med webhallen på måndag.
 
Redigerat:
Ett år från tillverkaren, har återförsäljaren köpt den från Winther Wireless som är Ubiquitis primära distributör i Sverige ger Winther två års garanti.

Är det bara nätdelen som lagt av ska den finnas att tillgå som reservdel.
 
Det blev en reklamation och idag kunde jag hämta en ny enhet.
Ny enhet i kartong som är en nätverksswitch, vilande på ett vitt staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Bra där ser du att det går att reklamera
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
T tergo skrev:
Bra där ser du att det går att reklamera
Reklamera går alltid men resten är ju ett lotteri. Det visas av att personalen på webhallen inte själva hade en aning om hur deras leverantör skulle hantera ärendet. Men i detta fall tyckte jag det var rätt klart vad som borde gälla, efter att ha läst på lite.
 
Ja den har jag inte haft problem med, har en likadan. Felet med denna poeswitch är att den går för varmt. Tänkte skaffa någon fläkt att montera i racket så att det blir lite luftcirkulation och därmed svalare.
 
C
J JohanLun skrev:
Hoppas nätaggregatet är bättre på den jag har, den tuffar på ändå länge, tror den är fyra år... [länk]
EdgeRoutern har extern nätdel så det är nog ingen fara. Men den blir rätt varm ändå. Min svimmade här för några veckor sedan när det var varmt ute och behövde svalka sig någon timme innan den startade igen. :confused:
 
C cpalm skrev:
EdgeRoutern har extern nätdel så det är nog ingen fara. Men den blir rätt varm ändå. Min svimmade här för några veckor sedan när det var varmt ute och behövde svalka sig någon timme innan den startade igen. :confused:
Har satt min i källaren där det oftast är svalt, dock kan det i vissa lägen bli fuktigt iom hög luftfuktighet och temp så kondenserar fukten på kalla ytor. Men iom routern på så borde den aldrig vara så kall att det blir ett problem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.