Någon som har provat Rullgräs (frön) på ecoDuk? Låter som en smart produkt, men fungerar det bra? https://rullgräs.nu/
 
Tänkte testa det, 10 kvm, men frakten var dyr, så nerlagt.
 
Finns på Hornbach.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Finns på Hornbach.
Har du sett det där, sökte på rullgräs, ingen träff
 
Någon som har testat?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Sök på gräsfrö.
[länk]
Ingen träff alls
 
  • Wow
Peter2400
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Ingen träff alls
Klickade du på länken. Det var ju rdirekt till produkten :D
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Klickade du på länken. Det var ju rdirekt till produkten :D
Går till en säck gräsfrö
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Går till en säck gräsfrö
Kolla igen :D

"Turf Quick biologiskt nedbrytbara planteringstextil med gräsfröer och gödning i ett."

Kan vara bra vara lite vänlig och läsa när folk tipssar istället för förhastat säga att det är fel. Då kommer du itne hitta nått ;)
 
Klickar jag på länken, hamnar jag på detta

Skärmdump av en produktbeskrivning för Gräsfrö Turf Quick Villa Classic inkl. gödning på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Klickar jag på länken, hamnar jag på detta

[bild]
Så bra då
 
Undrar vad man vinner på att använda produkten? Underlaget måste ju ändå vara jämnt och plant som för vanligt rullgräs. Då kan man ju lika gärna skaffa en säck frö med samma blandning och så själv i det fina underlaget som man alltså måste fixa till ändå. Sedan åker man på att vattna oavsett.
 
Jag har också funderat på att använda liknande produkt. Anledningen är att jag hoppas fröna stannar där de ska och inte åker iväg när jag vattnar. Tidigare när jag sått med vanliga frön och därefter vattnar med spridare så har fröna en tendens att rinna iväg med vattnet så att det blir ansamlingar med frön på vissa ställen och kala fläckar på andra ställen. Så jag är också nyfiken på om någon har erfarenhet av att använda denna produkt eller liknande.
 
  • Gilla
rsa
  • Laddar…
Köpt 400 m2 från rullgräs.nu och funkar bra samt bra support och hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.