Hej!

Jag har en liten uteplats med marksten, ca 2.6 x 3 meter stort, som jag tänkte byta ut/täcka med ett trädäck. Problemet är att plattorna lutar, ca 2 cm per meter, och det vill jag gärna inte att trädäcket ska göra. Hur skulle ni gå till väga för att bygga däcket? Vill helst undvika att gjuta betong.

Tacksam för svar,
Olof
 
Antingen kan du skruva dit regelbitar på reglarna eller lägg under plastkilar.
Men en viss lutning är bra.
Då rinner vattnet bort fortare.
 
Hej!

Det löser du lätt med justerbara terrassfötter.
 
@witten: Tack, det var en produkt jag inte visste fanns! Antar att du syftar på en sån här pryl:
https://www.bauhaus.se/justerbar-terassfot-eco-l-65-130mm
Så då borde man kunna placera ut ett lämpligt antal sådana fötter och sen justera höjd så att det blir plant. Bör man fästa allt i marken på något sätt eller kommer det ligga stilla av egenvikt?

@MugAssMaz: Skrev inte det men det kommer vara tak över så regn behöver inte rinna av :) med den lutningen det är nu kan jag bli lite yr i huvudet av att sitta där... så oavsett vill jag nog att lutningen ska bli mindre.
 
Vad bra att det hjälpte. Ligger kvar av sin egentyngd och behöver inte fästas in.
 
Sätt reglarna i våg med kilar. Sen skruvar du fast lodräta bitar av reglar på bärlinorna så att dessa håller upp hela regelverket. Snabbt och enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.