Hej. Här kommer ännu ett element. Kunde inte hitta liknande i andra trådar eller med samma koppling.
Jag skall renovera bakom, spackla och slipa sen måla vitt. Jag kan lyfta av det och palla upp det, men blir ändå svårjobbat så tänkte koppla loss det temporärt.
Jag har också köp en koppling som kan passera förbi systemet helt, och jag kan även stänga av elementrören i klädkammararen. Har även ställt termostatet på "0".

Koppling nummer 3 är vatten till radiatorn, och 2 ut förstås.
Om vi är två personer, vad skall jag lossa först? Skall man skruva på någon av nipplarna i överdelen? Hittar ingen skruv i underdelen för att "bara" tappa ur systemet.

Mvh
Radiator med termostat ovanför ojämna väggar som ska spacklas och målas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit radiator med avtaget överlock och synliga anslutningar intill flagnande väggar i behov av renovering. Element med termostat och märkta röranslutningar framför en vägg med avskalad tapet redo för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallisk radiatoranslutning med tre gängade uttag och en termostatventil på träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan stänga av vid termostatvredet, släppa trycket via luftnippeln, lägga trasor eller handuk under och sedan skruva loss nummer 1.
Om ni är 2 kan en dra element lite år sidan så att den andra kan stoppa tummen över sedan lifta ny elementen till sidoläge så att vattnet inte rinna ut.
Det är bra med om ni har en radiator propp för att sätta över kopplet. https://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-10r/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.