Håller på med ett garagebygge och nu är råsponten monterad och nästa steg är underlagsduken. Den har klisterkanter i över och underkant. Jag tänkte häfta fast den med klammer var 10-15 cm.
Men den stora frågan är, jag upplevde råsponten som ganska hal att gå på, lätt att glida på. några tips på vägen för att montera duken på ett smidigt sätt? Jag ska ha plåttak och inga läkt (vilket hade underlättat så klart!)
 
N
P Panelmannen skrev:
Håller på med ett garagebygge och nu är råsponten monterad och nästa steg är underlagsduken. Den har klisterkanter i över och underkant. Jag tänkte häfta fast den med klammer var 10-15 cm.
Men den stora frågan är, jag upplevde råsponten som ganska hal att gå på, lätt att glida på. några tips på vägen för att montera duken på ett smidigt sätt? Jag ska ha plåttak och inga läkt (vilket hade underlättat så klart!)
Varför ej läkt?
 
Ska ha ett falsat plåttak som monteras stumt mot råsponten. Inga läkt tyvärr :worried:
 
Pappa uppifrån istället (fast skarva åt rätt håll) då kan du tillfälligt skruva reglar att gå på.. Plåtslagaren blir även nöjd om du har dold infästning på pappen
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…

Bästa svaret

Du får sätta reglar varannan meter som du plockar bort när du pappas klart. I med lite tätningsmassa i spikhålen bara.
Du har kolla på att du ska ha speciell underlagspapp under bandtäckning?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Tack för tipsen! Ja det blir en Solitex Mento 3000 och en ”krullduk” under plåten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.