Så, nu efter ett par veckor med annat i sikte var det dags för att fixera maskinerna.
Sulan gjöt jag på ett befintligt betong golv, som sagt. Det blev en 50 mm platt.
Nu när jag borrade igenom den, å grund golvet, märkte jag att sullan lossnade från underlaget. Misstänker att det kanske skulle till en fixerings vätska, eller nått för att de två ytorna skulle "klibba ihop" har någon idé om vad jag kan göra så här i efterhand?
Själva putsen, står till 90 % stadigt.
Men pelarborren, vinglar några grader änn hit, än dit. Inte som för tänker jag, å det krävs nog en rejäl tillknuff eller putsning för att få det ur balans. Men ändock jag hade varit intressand av att få det helt bra...
 
Låter som ett göra om projekt
Jag satte ett en bit 8 mm armeringsnät i min platta, lyft från (och förankrad i) golvet med hjälp av 4 skruv + najtråd. Jag penslade även golvet med en primer.
 
Går det inte att ta bort(den nya platt delen är lös ju) och, typ prima imellan dessa två?
Lite som att lägga lim imellan två bräd bitar?
 
Primer är vattentunn, så att limma med den på det viset är ingen bra grej. Du skulle kanske kunna komma undan med ett ändamålsenligt konstruktionslim. Bra att prima innan då också. Men en tub bra lim kostar som några säckar betong, så det är frågan om att slippa blanda ny betong i så fall.. Och det kanske behövs två patroner lim.
Och jag tycker ändå det känns som en lite dålig lösning, kan säkert släppa/lossna. Jag säger nog gör om gör rätt
 
Gör om, jo det är väl det det handlar om :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.