F Frasier skrev:
Är inne på att köpa samma grejer. Bra pris för en A4-skruv. Har du testat grejerna? Nöjd?
Verktyget verkar vara i plast och utifrån reklamklippen så verkar det inte bita runt trallen lika hårt. Går skruvarna verkligen in på rätt ställe eller kan de vandra upp på ovansidan trallen?

Kunde för övrigt få låna Essves verktyg från Karl Hedin och köpa A2-skruv för 2,40 st. Där står jag och velar.
Går inte så fort där hemma, så kan tyvär inte uttala mig ännu, men bara hört gott om verktyget. Kommer ändå inte ha något annat att jämföra emot.
 
  • Gilla
Frasier
  • Laddar…
4
Jag har byggt klart mitt trädäck, det blev Camo dolda skruvar och verktyg. Verktyget känns stabilt och fungerar mycket bra. Resultatet blev riktigt bra med dolda träskruvar. Känns väldigt lyxigt
 
  • Gilla
Frasier och 1 till
  • Laddar…
4
Jag köpte skruven på Bauhaus som jag prismatchade mot doldaskruvar.se
 
Vad säger Svenskt Trä om de där kratrarna till hål? :geek:
 
F Frasier skrev:
Är inne på att köpa samma grejer. Bra pris för en A4-skruv. Har du testat grejerna? Nöjd?
Verktyget verkar vara i plast och utifrån reklamklippen så verkar det inte bita runt trallen lika hårt. Går skruvarna verkligen in på rätt ställe eller kan de vandra upp på ovansidan trallen?

Kunde för övrigt få låna Essves verktyg från Karl Hedin och köpa A2-skruv för 2,40 st. Där står jag och velar.
Har kört Essves system. Köpte skruv från Fastdon.se , kom dagen efter. A4 4,8x60, 250 st för 567kr. Kanonfina skruv, mycket snyggt resultat. Lätt att skruva ner. Sitter ju snett och greppar bra, har inte efterdragit en ända skruv. Mycket lyxigt utseende. Valde också 145x34 trall. Lite dyrare (30kr per m) men man kan lägga reglarna glesare och sparar då både jobb och pengar. Det gick åt 30% färre skruv. Så för sannolikt en minimal extrakostnad fick jag en enormt snygg altan. Nybyggd träaltan med slipad yta och en kapmaskin på ställning, bredvid ett växthus och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
4 4fun skrev:
Jag har byggt klart mitt trädäck, det blev Camo dolda skruvar och verktyg. Verktyget känns stabilt och fungerar mycket bra. Resultatet blev riktigt bra med dolda träskruvar. Känns väldigt lyxigt
Dags att sälja verktyget då så fler kan få dolda skruvar ;)
 
  • Gilla
4fun
  • Laddar…
4
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Dags att sälja verktyget då så fler kan få dolda skruvar ;)
det kommer flera trädäck :)
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Har kört Essves system. Köpte skruv från Fastdon.se , kom dagen efter. A4 4,8x60, 250 st för 567kr. Kanonfina skruv, mycket snyggt resultat. Lätt att skruva ner. Sitter ju snett och greppar bra, har inte efterdragit en ända skruv. Mycket lyxigt utseende. Valde också 145x34 trall. Lite dyrare (30kr per m) men man kan lägga reglarna glesare och sparar då både jobb och pengar. Det gick åt 30% färre skruv. Så för sannolikt en minimal extrakostnad fick jag en enormt snygg altan.[bild]
Essves verktyg är ju dock rätt dyrt överallt, 1000 lappen är väl billigast jag sett.
Det får man 3st Fast verktyg för, som dessutom klarar 95-145mm utan att behöva köpa till rätt klämma.

Ett plus är att man kan skråskruva snett med Fast, tex om man snålskarvar på en 45:a

Lite fundersam hur 145mm beter sig med dolt montage, den borde ha lättare för att resa sig om man har kärnan nedåt, 34mm kanske jämnar ut oddsen dock.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad säger Svenskt Trä om de där kratrarna till hål? :geek:
Så om du skruvar rakt ner så lämnar du skruvskallen plant med trallen
 
D debbo skrev:
Så om du skruvar rakt ner så lämnar du skruvskallen plant med trallen
Ja, men här skruvar man ju fråga sidan och lämnar ett stort hål efter sig.
 
D debbo skrev:
Lite fundersam hur 145mm beter sig med dolt montage, den borde ha lättare för att resa sig om man har kärnan nedåt, 34mm kanske jämnar ut oddsen dock.
Inget problem, mitt har legat sedan 2016 utan att något har hänt. Några brädor som inte blev fastskruvat där jag skull dra el, ligger fortfarande lösa.
 
Är det skillnad på Fast verktyget och Camo? Ska själv bygga med 145x34 snart
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Är det skillnad på Fast verktyget och Camo? Ska själv bygga med 145x34 snart
Plast vs. Metall
Gör ju samma sak, så otestat fick priset avgöra för mig, samt att Fast klarar alla storlekar. Får se hur de 2 hålen klarar 500st skruv var!
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, men här skruvar man ju fråga sidan och lämnar ett stort hål efter sig.
Senast jag la, så skruva jag ner dom uppifrån, 1-2mm ner, så det blir ju ett hål för vattnet också, så förstår inte skillnaden, utom att du slipper ev. stickor i foten.
 
På Bolist står följande om Fast Deck Tool:

"DECK TOOL är främst avsedd för 28 mm trall och är omställbar mellan alla på marknaden vanligt förekommande trallbrädsbredder 95/120/145 och ger ett avstånd på 2 mm mellan trallbrädorna vid montage."


Borde väl gå med 34 trall också men då kanske man borde köra med 75 mm skruv och/eller ett längre bit så att skruven går till rätt djup.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.