F
@sunnis hänger inte riktigt med i hur du använder flera maströr? Sitter de inte på samma mast?
 
sunnis
@Freddedan på varandra så man får upp höjden.
 
F
sunnis sunnis skrev:
@Freddedan på varandra så man får upp höjden.
Aha. Vad pratar vi för höjder? Jag har ett gammalt tv-antennrör som är knappt tre meter långt.
 
sunnis
F Freddedan skrev:
Aha. Vad pratar vi för höjder? Jag har ett gammalt tv-antennrör som är knappt tre meter långt.
Men dåså, skarva på ett ytterligare rör på det eller testa som det är. Men har man ett berg ivägen så kan det bli skillnad om man får upp höjden. Men ligger ditt hus väldigt lågt spelat det nog inte så stor roll. Men du har väl inte heller berg runtom, det kan ju vara så att du kan få in signal på en mast ännu längre bort från ett annat väderstreck. Minns att på jaktskytteklubben fick vi bäst resultat på en mast som låg betydligt längre bort än den vi hade tänkt oss från början.
 
sunnis
F Freddedan skrev:
Typ det här fästet + två antenner?

[länk]
Poynting har fungerat mycket bra i de fall jag använt dessa, det kommer fungera bättre än vad du har idag men det kan vara en del trixande att få det riktigt bra. Den modellen som även klarar av de nya 5G banden om du nu kan få in det så har du en lösning som går att uppgradera i framtiden.
 
  • Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.