Vid senaste genomgång av verkstan hittade ja ett gäng borr med fyrkantsfäste. Båda spiral och platta med flärp. Jag har ingen vinstintresse men undrar om någon kan vara intresserad. Finns i Blekinge. Eller finns det så mänga på loppisar att jag gott kan slänga mina?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Vid senaste genomgång av verkstan hittade ja ett gäng borr med fyrkantsfäste. Båda spiral och platta med flärp. Jag har ingen vinstintresse men undrar om någon kan vara intresserad. Finns i Blekinge. Eller finns det så mänga på loppisar att jag gott kan slänga mina?
Jag är alltid intresserad :)
I vilket skick är 'öronen'?
 
Alltså det som heter spurs på engelska, ingen aning om korrekt svensk term, därav öron ;)
 
Är den vinklade delen på flatborrens vinge?
 
Ja. Om kanskäret som det också kallas är i skick är de fullt användbara. Om det är nedfilat eller annar fördärvat är värdet någonstans kring 500 kronor per ton.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag har följande dimensioner (kan vara plus/minus, eller imperiala mått): 40-36-20-19-13-9-8 mm. Sedan tre Auger-spiralborr (namnet lärde jag mig idag) med en liten spiralborr i spetsen: 15-11-10 mm.
Alla har ytrost men skären verkar vara vassa ändå.
Någon som vill betala frakt?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har följande dimensioner (kan vara plus/minus, eller imperiala mått): 40-36-20-19-13-9-8 mm. Sedan tre Auger-spiralborr (namnet lärde jag mig idag) med en liten spiralborr i spetsen: 15-11-10 mm.
Alla har ytrost men skären verkar vara vassa ändå.
Någon som vill betala frakt?
Är ingen annan intresserad kan jag ställa upp :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Är ingen annan intresserad kan jag ställa upp :)
Jag ska posta en bild ikväll.
 
Mina barn 4 och 7 är intresserade av några. De har en borrsväng men bara två borr.
Har tyvärr inte lyckats hitta fler på loppis.
De älskar att hänga i snickarboden på landet och skapa.
 
Olika storlekar av gamla rostiga borrspetsar ligger på en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då kanske de tre-fyra minsta till barnen och resten till stora pojken? Hör av er med PN.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild] Då kanske de tre-fyra minsta till barnen och resten till stora pojken? Hör av er med PN.
Om barnen vill ha kan alla få till dem. Jag har minst en komplett uppsättning. (Både mm och " ). Sen är det alltid bekvämt med fler så man inte behöver avbryta och skärpa upp mitt i. Vill de inte ha alla kan jag ta hand om de som blir över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.