Hej!
Har ett problem med folk som inte stänger kylen hemma!
Funderar på om det finns nån lösning på det? Saken är att dörren brukar stå öppen 5cm, alltså skulle jag vilja ha nått som stänger igen dörren ”det sista” var hemma hos en bekant o deras ikea kyl hade ”soft” close o då fick ja för mig att den stängde sig sjölv det sista! Hoppas nån förstår vad jag menar och om det finns nån lösning?
Osäker på exakt modell i huvudet men kan kolla upp om det hjälper! Kylskåpsdörr öppen 5 cm visande hyllor med matvaror och digital temperaturdisplay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostfritt stålkylskåp med stängda dörrar från Electrolux i ett kök, sökes lösning för självstängning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack
 
A
electrolux skåpen från mariestad hade självstängare
dessa ungerska skåp har snarare en mekanism som stannar stängningen 5 cm ifrån (syns inne vid gångjärnet mellan dörrarna)
så det blir till att sätta en fjäder från mitten ut till båda dörrarna så att de blir riktigt stängda när inte brukarna klarar av det själva
 
Kanske inte den snyggaste lösningen, men om man ställer dem så att de lutar något inåt går dörrarna igen av sig själva. Hade så på våran gamla lägenhet då kylen stod i en nisch som var lite för grund så att framfötterna inte rymdes utan fick stå på det något högre golvet (gick inte att kompensera för fullt ut) .
 
electroluxaren skrev:
electrolux skåpen från mariestad hade självstängare
dessa ungerska skåp har snarare en mekanism som stannar stängningen 5 cm ifrån (syns inne vid gångjärnet mellan dörrarna)
så det blir till att sätta en fjäder från mitten ut till båda dörrarna så att de blir riktigt stängda när inte brukarna klarar av det själva
okej, tack för svar. Fjädern förstog jag inte riktigt, menar du bara skruva fast en vanlig fjäder? Skulle gärna vilja ha nån ”dold” lösning, precis som du säger stannar dörren när det e typ 5cm kvar så man kan inte ”släppa igen” dörren..
 
A
nä nån dold lösning vet jag inte om
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.