I slutet på Maj restes vårat hus och grunden har således stått under tak sedan dess... igår när jag städade rent i ett rum för golvläggning så var det fukt/vattendroppar under diff plasten som ligger under en bärande vägg och sticker ut 20 cm. Har väldigt svårt att förstå var fukten kommer ifrån... den enda teorin jag har är att det är fukt från plattan som stigit och inte kunnat avdusta pga av plasten... alternativt "gammal" fukt sedan vattenspill vid montering av diskmaskin etc. på andra sidan av väggen. Vad tror ni?!?

Övrig info...
- Plattan gjuten i början på maj
- Golvvärmen ligger på minst 5 cm (vi gjöt själva grunden och monterade slangen) och trycket ha hållt sedan maj...
- nu när plasten är lyft så torkade det snabbt.

Hmm... man blir ju liiiiite nojjig... :)

 
Lite vatten/fukt under plasten på en bärande innervägg om jag förstår rätt. Visst finns det fukt i betongen men den borde ha hunnit torka upp m.h.a. golvvärmen vid detta laget. Jag tror mera på den tidigare monteringen av diskmaskinen så det är nog lugnt. Håll koll bara på att det inte händer igen, då kan man ju misstänka läckage från diskmaskinen, andra VVS installationer i väggen m.m.
 
Jag lät det "stå öppet" över natten och torka... sen la jag plast över igen och idag var det fortfarande torrt... så det är lugnt! Men visst fan blir man nervös... vatten är inget kul... iaf inte på fel ställe! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.