Har en Pax Calima badrumsfläkt I badrummet installerad 2016. När man sätter på fläkten körs den bara ett par sekunder (och led belysningen på fläkten lyser), sedan slutar fläkten snurrar men fläktens belysning fortsätter lyser. Se bilden.

Några idéer om vad som kan vara problemet? Ytterst tacksam för alla förslag.
 
  • Pax Calima badrumsfläkt monterad i taket som slutat snurra men har tänd LED-belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Har du laddat ner appen för att se hur fläkten är inställd?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Har du laddat ner appen för att se hur fläkten är inställd?
Nej Janne, det har jag inte. Vad heter appen, och var hitta man den?
 
J JeffBeck skrev:
Nej Janne, det har jag inte. Vad heter appen, och var hitta man den?
Pax wireless heter den och finns på din telefon om du har en smart sådan. Går att söka efter på play butiken om du har en android eller appstore om du har apple. Skärmdump av PAX Wireless appen som visar två tillgängliga enheter märkta 'Pax nedervåning' och 'Calima'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Pax wireless-appens gränssnitt för kontroll av hemventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser appen ut när man är inne i den.
 
  • Gilla
JeffBeck och 1 till
  • Laddar…
Schysst. Ska kolla om jag kan ladda ner den till min iPhone. Vet du om appen funkar för en Pax Calima som är från 2016?
 
Redigerat:
JanneJanne123
Den ska funka för alla Calima.
 
OK, Nästa frågan. Har laddat ner Pax Wireless appen, och startat den. Nu vill appen att jag ska antingen skriva en PIN-kod, eller använda kameran för att scanna in den automatiskt.. Huh? Lite lost. Vilken PIN-kod är det? eller vad ska jag scanna av för någonting med kameran? Det är ingen sån kod på utsidan av själva fläkten som jag kan se. Tack för alla tips!
 
  • Gilla
bompa
  • Laddar…
JanneJanne123
Koden sitter på insidan av fläkten, dra själva delen där propellern sitter rakt ner med båda händerna så lossnar den. På en vit lapp står koden.
 
  • Gilla
JeffBeck
  • Laddar…
ZZOINOK har du Android eller Apple?
 
S Slägggan skrev:
ZZOINOK har du Android eller Apple?
Android
 
  • Gilla
Slägggan
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Koden sitter på insidan av fläkten, dra själva delen där propellern sitter rakt ner med båda händerna så lossnar den. På en vit lapp står koden.
Tack Janne. Antar att jag måste stänga av strömmen innan jag dra ner delen där propellern sitter? Undrar varför Pax inte placerade koden på utsidan?
 
Finns en strömbrytare på vänster sida, så slipper du dra all ström.
 
  • Gilla
JeffBeck och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Ja det är nog smart att göra, finns ju en strömbrytare på fläkten du kan stänga av. Hade helt klart varit enklare att ha koden på utsidan, men gissar att designen fick gå före i det här fallet :)
 
OK, har gjort lite framsteg! Jag fick loss motorenheten till fläkten till slut. :)

Och nu har jag lagt in PIN koden till fläkten i appen. Nu vill appen att jag ska svara på frågan "Kommer din produkt att styras av en strömbrytare?" Se bilden. Menar de kommer fläkten styras av en strömbrytare monterad på en vägg?

Tack för hjälpen. /Jeff
 
JanneJanne123
Ja det avser en annan strömbrytare än den på enheten, typ en väggströmbrytare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.