Hej

Jag har gjort bort mig rejält vid beställning av fönster.

Jag beställde 6st 90x110 vridfönster från hemfint.se. De har nu stått i mitt förråd i över ett halvår då monteringen av olika anledningar inte varit möjlig.

Nu när jag skulle montera upp dom upptäcker jag det som inte får hända. De är 110cm på höjden men mina gamla är 130cm!

Hur detta kunde ske är för mig helt otroligt få jag mätte flera ggr men har gjort fel vid beställningen.
Köpte dörr och annat så måste blandat ihop måtten.

Hur som helst.. jag står med 6 st nya fönster med fel mått och hemfint lär ju knappast ta tillbaka dem beställningen skedde förra året.

Vad hade ni gjort?
Finns det en marknad för att sälja fönster. beg/nya
Värdet var vid inköp ca 19000 vilket svider en del.

Mvh
Mikael
 
Absolut att det finns en marknad men du lär få pruta en del tyvärr
 
nino nino skrev:
Absolut att det finns en marknad men du lär få pruta en del tyvärr
Jag lär ju inte få tillbaka allt men om man kan få tillbaka 50% borde jag vara glad.
Är blocket vägen att gå för att sälja?
 
Ja blocket eller lämplig grupp på Facebook om du har konto där
 
Får du 2000:-/st ska du vara nöjd. Stor fördel att det är flera med samma mått dock .

Med vänlig hälsning, fremax
 
fremax fremax skrev:
Får du 2000:-/st ska du vara nöjd. Stor fördel att det är flera med samma mått dock .

Med vänlig hälsning, fremax
Tack för svaret.
Har gått med i lite lokala grupper på facebook för att sälja.Eventuellt blocket om det inte går vägen.
Känns dock som att jag har beställt en udda storlek som kan bli svårt att få såld.
Vet du om 90x110 är en relativt vanlig storlek?
Mvh
 
Staffans2000
Lokal grupp på Facebook, hade jag missat.
Sätt in annons på Blocket, så får du fler intressenter och gör det nu, för fönsterbytarsäsongen börjar gå mot sitt slut.
Halva nypriset blir nog lagom. Glöm inte att skriva måtten och andra uppgifter, samt bild även på faktaskylten. Och för allt i världen, bli inte "kränkt" när folk försöker att pruta.

Staffan
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Var finns du?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Var finns du?
Strax söder om Göteborg.
 
Kolla med din leverantör om vad dom säger om att köpa tillbaka dom. Om du köper nya fönster där så kanske dom kan tänka sig att köpa tillbaka dom mot ett prisavdrag. Så länge dom är oskadda och inte något special så har dom ju ett värde för dom också
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Kolla med din leverantör om vad dom säger om att köpa tillbaka dom. Om du köper nya fönster där så kanske dom kan tänka sig att köpa tillbaka dom mot ett prisavdrag. Så länge dom är oskadda och inte något special så har dom ju ett värde för dom också
Problemet med det är att de var emballerade brutalt mycket för transport och allt det där är bortplockat och slängt.
Jag drog iallafall iväg ett mail och frågade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.