Alltfler klagar på att jag har förstorad stil i forumet. Här svarar jag en gång för alla en av dem som frågat så att fler kan läsa och inse att vi inte är identiska. Vi har alla olika längd, bredd, hudfärg, öronstorlek, hästansikten, modellkropp, kompetens, empati och sjukdomar.
********************
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hej!

Vet du varför texten i dina inlägg blir stor? Förstorar du på något sätt? Jag ändrar nu i det du skrivit hittills så att texten blir standard.

Mvh, Marlén
Från Bosse 12
Har svarat andra. Svarar en gång till för att nå ut.
Är mellan 80 år och döden. Har bara ett öga kvar, 40% syn på detta. Darrig av förlamning i händerna efter stroke 2017. Pekfingervalsen +6000 tck/tim 93% fel. Svårt att rätta fel i liten stil .Små tangenter, liten stil standard i forum,
Forum har empati och erbjuder större skrift för man vet att alla inte är identiskt lika i Universum var och en även på denna planet har egen standard i allt dess invånare gör.

Kan du leva med det eller ska du eller jag sluta på forumet?
Jag gör här en mindre modell om du inte kan läsa den här storleken. Finns ingen mindre att välja på //B

::::::::::::::::
Har svarat andra. Svarar en gång till
Är 80 år. Har bara ett öga kvar, 40% syn på det. Darrig av förlamning i händerna efter stroke 2017. Pekfingrvalesen. Svår att rätta fel i liten stil .Små tangenter, liten stil i forum, Forum har empati och erbjuder större skrift för man vet att alla inte är identiskt lika i landet .
Kan du leva med det eller ska du eller jag sluta på forumet?
Jag är här en mindra modell så att du ine får besvär. //BH


 
  • Gilla
  • Älska
BigR och 3 till
  • Laddar…
Det är bättre att du anpassar inställningarna i din webläsare än att just dina inlägg har en annan inställning. Alla ser nog till att den vanliga texten är lagom stor att läsa. Då blir din för stor.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
fullkomligt rimligt tycker jag! kan tipsa om att du skriver en rad som tex "skriver med stor stil på grund av synnedsättning, kan inte se vad jag skriver annars" i din signatur, så ser alla med en gång varför du skriver som du gör utan att du behöver upprepa dig.
För att skriva en signatur går du till den här sidan: Inställningar > Signatur
Jag rekommenderar att du håller den kort, ungefär som mitt exempel ovan, annars kommer säkert folk störa sig på det istället :crysmile:
 
D Daniel 109 skrev:
Det är bättre att du anpassar inställningarna i din webläsare än att just dina inlägg har en annan inställning. Alla ser nog till att den vanliga texten är lagom stor att läsa. Då blir din för stor.
bra förslag, men kan också vara bra att förklara för bosse hur han gör detta.
 
Jag har inte den blekaste aning om vilken webläsare han använder.
 
Det går lika bra att förstora texten i din webbläsare (du kan zooma in sidan).
Då blir dessutom ALLA inläggs större och itne bara dina egna texter

När du skriver större uppfattas det som att du SKRIKER. Vilket förtar från innehållet i din text.

Du har även att tjäna på att skriva kortfattat. Dina texter tenderar att bli monologer och långrandiga.

Jag skriver detta i all välmening. Jag brukar ignorera dina inlägg då de är så jobbiga att läsa. Och det kan ju inte vara din mening.
 
Om du använder webläsare på datorn typ Chrome så finns det en enkel zoomfunktion för att förstora alla websidor efter behov, visserligen blir allting och inte bara texten större då.
Den finns vid de 3 prickarna uppe i hörnet.

Sen kan man i windows välja att förstora eller förminska enbart all text som visas, funkar på samma sätt i win7, 8 och 10.
https://support.microsoft.com/en-us... display in,menu under Make everything bigger.
 
MultiMan
Jag använder alltid ctrl-knappen och sedan skrollhjulet (samtidigt) på musen. Föstorar/förminskar snabbt och enkelt. Vill minnas att det funkat på alla webbläsare jag använt men kör enbart Chrome för närvarande.

På mobil eller platta funkar väl två fingrar som man drar isär eller ihop, på i stort sett alla modeller/OS?
 
B Bosse12 skrev:
Alltfler klagar på att jag har förstorad stil i forumet. Här svarar jag en gång för alla en av dem som frågat så att fler kan läsa och inse att vi inte är identiska. Vi har alla olika längd, bredd, hudfärg, öronstorlek, hästansikten, modellkropp, kompetens, empati och sjukdomar.
********************


Från Bosse 12
Har svarat andra. Svarar en gång till för att nå ut.
Är mellan 80 år och döden. Har bara ett öga kvar, 40% syn på detta. Darrig av förlamning i händerna efter stroke 2017. Pekfingervalsen +6000 tck/tim 93% fel. Svårt att rätta fel i liten stil .Små tangenter, liten stil standard i forum,
Forum har empati och erbjuder större skrift för man vet att alla inte är identiskt lika i Universum var och en även på denna planet har egen standard i allt dess invånare gör.

Kan du leva med det eller ska du eller jag sluta på forumet?
Jag gör här en mindre modell om du inte kan läsa den här storleken. Finns ingen mindre att välja på //B

::::::::::::::::
Har svarat andra. Svarar en gång till

Är 80 år. Har bara ett öga kvar, 40% syn på det. Darrig av förlamning i händerna efter stroke 2017. Pekfingrvalesen. Svår att rätta fel i liten stil .Små tangenter, liten stil i forum, Forum har empati och erbjuder större skrift för man vet att alla inte är identiskt lika i landet .
Kan du leva med det eller ska du eller jag sluta på forumet?
Jag är här en mindra modell så att du ine får besvär. //BH
Bara så länge just det är enda sättet på vilket du använder grova ord...
 
MultiMan MultiMan skrev:
Jag använder alltid ctrl-knappen och sedan skrollhjulet (samtidigt) på musen. Föstorar/förminskar snabbt och enkelt. Vill minnas att det funkat på alla webbläsare jag använt men kör enbart Chrome för närvarande.

På mobil eller platta funkar väl två fingrar som man drar isär eller ihop, på i stort sett alla modeller/OS?
Två fingrar på musen brukar vara en bra idé ja :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.