A
Hej!

Har aldrig ställt någon fråga här men läst en massa. Väldigt tacksamt!

Men till min fråga då. Vi flyttade in i vårt hus i december 2019 och det har varit strul med allt möjligt. Allt såg fint ut och besiktningsmannens sa "här behöver ni inte göra någonting på minst 5 år". Vi har nu bytt syll för att bli av med riktigt elak doft som tidigare ägare troligtvis döljt med ozon. Det blev nit hos skadeföraäkringsbolaget då man kan ana detta i hus från 70-talet. Fair enough.

Däremot så var vi tvungna att plocka ner panelen på en vägg så att syllen skulle bli bytt och upptäckte då att fönstrets karmskruvar sitter fast i små bitar av panel (som troligtvis blivit över) som suttit under ytterpanelen. Det enda som hållit fönstret på plats har då varit ytterpanelen. Jag bifogar bilder.

Det kan ju inte vara fackmannamässigt..?
Är det då ett dolt fel eller fuskbygge från säljaren? De bytte fönster 2017.

Ett bostadshus med en del av ytterväggen borttagen som visar isolering och fönstrets karmskruvar fästa i små bitar av panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönstrets karmskruv fäst i överbliven träbit, ej korrekt installation, misstänkt fuskbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsterkarm skruvad i liten träbit mot isolering, ej korrekt fastsatt, tecken på potentiellt fuskbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anticimex besiktning?
 
A
Appendix Appendix skrev:
Anticimex besiktning?
Japp, de har inte givit ett gott intryck om vi säger så.
 
Och on topic. Nej sådär ska det såklart inte se ut.

Det brukar vara uppreglat runt fönster. Sen som du säger karmskruv och drev samt foder, bleck med mera.
 
Karlskroniten86 skrev:
Japp, de har inte givit ett gott intryck om vi säger så.
Har flera vänner och släktingar som går i köpahusläge nu. När Anticimex besiktigat ger jag rådet att ta dit en egen besiktningsman (som inte är från det bolaget).
 
A
Appendix Appendix skrev:
Har flera vänner och släktingar som går i köpahusläge nu. När Anticimex besiktigat ger jag rådet att ta dit en egen besiktningsman (som inte är från det bolaget).
Ja, och när man gör en reklamation är de inte särskilt tillmötesgående. Ja, rent av otrevliga.. Jag kommer aldrig råda någon att använda sig av dem.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.