Update: Ringde till hallå konsument som tyckte att jag skulle antingen bestrida eller komma överens med betongaren om en annan lösning.
När jag nämnde att jag sökt juridisk hjälp sa han förvånat OJ. sen sa han att jag kan skita i fakturan men jag krävde att jag behöver något bevis(hittills har han knappast varit tillförlitlig). så jag har nu mailat han fakturan och han ska ta det med sin faktura ansvariga att förlänga fakturan tills 10 augusti när garaget kommer för då MÅSTE det vara slipat och klart(så klart det kan bli).
Han sa att han hade VÄLDIGT mycket att göra som var viktigare än mig då sa jag att klagande kunder brukar ha väldigt hög prioritet. det svarade han inte på, varpå jag säger att om han har så väldigt mycket att göra kanske han tar på sig för mycket jobb. han pausade en stund och sa: ja så kan man ju också se det.
Han sa att han skulle ta tag i det direkt, han får dagen på sig.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Han har nu svarat att fakturans nya datum är 13 augusti. har frågat om det kommer en ny faktura eller om vi tar mailet som bevis. inget svar på det men mailet är redan ett bevis. så jag kör på det.

uppdaterar om något annat händer.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Han ringde mig nyss och sa att han kommer imorgon på förmiddagen.
Vad hände? Blev en jäkla fart på han nu.
Får se om han dyker upp.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Han tyckte nog du var besvärlig och vill bli av med dig ;)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Han tyckte nog du var besvärlig och vill bli av med dig ;)
Ja han kanske insåg att jag inte bara kommer betala och låta det rinna ut i sanden.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
A aka_the_barf skrev:
Vad hände? Blev en jäkla fart på han nu.
Finns väl en chans att han sett arbetet här med ;)

Men det är som sagt pengarna man har som påtryckningsmedel och varför man aldrig ska betala i förskott eller slutbetala om man inte är nöjd.

Du får gärna lägga upp bilden på det färdiga resultatet. Kommer säkert bli bra men jobbigt behöva jaga...
 
Hemmakatten
Våra två betongplattor till våra hus blev perfekta, helt släta, glatta och med max 2 mm differens på 17 meter. Dessutom har vi två betonguteplatser, helt perfekta också, fortfarande nu 15 år senare. Vi anlitade betongproffs, "Bosse betong" kallades han.

Efter det byggdes en oisolerad friggebod av snickaren med betonggolv. Naturligtvis helt annan kvalitet på ytan, den drogs bara av med en bräda. Men för funktionen är denna yta perfekt, ingen risk att man halkar.

Så det gäller att man har rätt person för rätt tillfälle.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Finns väl en chans att han sett arbetet här med ;)

Men det är som sagt pengarna man har som påtryckningsmedel och varför man aldrig ska betala i förskott eller slutbetala om man inte är nöjd.

Du får gärna lägga upp bilden på det färdiga resultatet. Kommer säkert bli bra men jobbigt behöva jaga...
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Våra två betongplattor till våra hus blev perfekta, helt släta, glatta och med max 2 mm differens på 17 meter. Dessutom har vi två betonguteplatser, helt perfekta också, fortfarande nu 15 år senare. Vi anlitade betongproffs, "Bosse betong" kallades han.

Efter det byggdes en oisolerad friggebod av snickaren med betonggolv. Naturligtvis helt annan kvalitet på ytan, den drogs bara av med en bräda. Men för funktionen är denna yta perfekt, ingen risk att man halkar.

Så det gäller att man har rätt person för rätt tillfälle.
Grattis ibland träffar man helt rätt helt enkelt.

Han har varit här och slipat till plattan och det blev bra och som plåster på såren behandlade han plattan med mastertop som tydligen ska vara riktigt bra och som dom tar 70 spänn KVM men det fick jag gratis och det är tydligen inget privat personer kan få tag i.

Det enda konstiga han sa var att han tyckte att det var inom felmarginalen, då tycker jag dom har väldigt stora marginaler eller så sa han så för att det skulle låta bra. vågorna var PGA plasten.

Verkar som att hans kollega hade en dålig dag, det här kändes väldigt seriöst och bra även om det tog lite tid. men nu slipper jag tänka på ytbehandling som jag har gått och kikat på men inte kunnat bestämma mig. får hoppas det inte regnar bara. han sa att då blir det bara en sörja.

Betalar man antar jag att det kan ses som en bekräftelse på att man är nöjd?

Det slutade bra iallafall.
 
  • Gilla
tommib och 7 till
  • Laddar…
A aka_the_barf skrev:
Grattis ibland träffar man helt rätt helt enkelt.

Han har varit här och slipat till plattan och det blev bra och som plåster på såren behandlade han plattan med mastertop som tydligen ska vara riktigt bra och som dom tar 70 spänn KVM men det fick jag gratis och det är tydligen inget privat personer kan få tag i.
Huvudsaken är att du blir glad.
Jag skulle slänga in en brasklapp och säga att de flesta hantverkare gör ett bra jobb. Sen är kanske inte planering och administration deras starka sidor och det blir förseningar och strul som gör att det tar en del av glädjen över att de är duktiga på sitt yrke.

Jag brukar känna att huvudsaken är resultatet. Strulet har man glömt ett par månader senare och då ser man ju bara det fina man fått.

Lycka till med resten av bygget nu!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Huvudsaken är att du blir glad.
Jag skulle slänga in en brasklapp och säga att de flesta hantverkare gör ett bra jobb. Sen är kanske inte planering och administration deras starka sidor och det blir förseningar och strul som gör att det tar en del av glädjen över att de är duktiga på sitt yrke.

Jag brukar känna att huvudsaken är resultatet. Strulet har man glömt ett par månader senare och då ser man ju bara det fina man fått.

Lycka till med resten av bygget nu!
Jag tror att alla hantverkare nog blir lite "blinda" och då gör missar. berättade min bror som är bilmekaniker när han på raken satt på 5011 dragkrokar så gick det på automatik och han liksom tänkte på annat vilket gör att det nog kan bli fel, eller att man helt enkelt blir för självsäker och skippar vissa moment i arbetet för att tjäna tid vilket killen som göt min platta gjorde. han slarvade helt enkelt.
sen finns det nog de som är väldigt bra också som en kille som enbart gör hela grunder så han blev lite dyr, när jag gjorde det mesta själv som nu så halverade jag priset.
han skickade bilder på sina jobb till mig och när jag pratade med honom så förklarade han att varje gjutning var som ett konstverk och man verkligen hörde att han älskade sitt arbete innerligt. det sa han även att många kanske ser det här som ett vanligt kneg men för mig är det ett dröm yrke.

när kärringen ska ha sitt attefallhus hon tjatar om "ska du få garage vill jag ha attefallhus" så blir det definitivt en annan betongare.

den 10/8 "smäller" dom upp garaget. min bror och jag satte upp hans själva och det tog runt ett halvår allt som allt (han bor långt bort så enbart helger fungerade). de här killarna kan få upp mitt på under en vecka, ska bli kul att se proffs in action.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.