Gardin med blommönster och hål, utsikt över trädgård genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag bor i en kommun där vi är kända för att vara snåla och den som ätit upp min fina gardin har verkligen bara tagit det gottaste i blommorna . Är vi så snikna så till och med malen tar finbitarna innan nån annan hinner med.
Eller vem kan det vara ?
 
H
Lägg cederträ i fönstret.
 
Ja, du har fått finsmakare i gardinen! Valet av de finaste blommorna kan jämföras med när jag fått in en malangripen matta för renovering: naturmaterial som inte infärgats, tex brunt ull, kan vara extra gott. Malen skippar tex blåa knutarna som numera kan ha färgats med giftigt ämne. Malen kryper vidare. Dina vackraste blomster är färgad med en produkt som finsmakarna gillar extra mycket.

Jag vet tyvärr inte vilken typ av besökare du haft men det kan inte vara mal - som gillar ostört mörker. Ett flygfä av något slag.
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
AXS
Jag tror de har brutits ned av solen. Vissa färger tål solen bättre helt enkelt.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gagnef eller Bjurs?
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Jag tror de har brutits ned av solen. Vissa färger tål solen bättre helt enkelt.
:thinking: inte helt orimligt
 
yonna yonna skrev:
:thinking: inte helt orimligt
Trasig gardin med mönster av blå och gula blommor under ett träfönsterbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det verkar onekligen som de gula blommorna ovanför fönsterglaset klarat sig bättre.
Fönsterbräda med jord och växtrester framför ett dammigt fönster med utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De här rackarna låg på fönsterbrädan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.