Hej!

Har inte hunnit sätta upp panelen på min friggebod så har endast vindskydd https://www.byggmax.se/vindskydd-bison-p6303016#267=33208&914=36009 som täcker isoleringen. Den har högsta vattentäthetsklass W1.

Nur regnar det på rätt så bra. Är det risk att det tar sig igenom och att isoleringen blir blöt? kommer nog tyvärr inte att få upp fasadpanelen på nån vecka då leveransen är försenad.

mvh,
 
Tja, enligt beskrivningen ska den ju göra det. (Varför inte köra med en vanlig presenning?)

Ett tips skulle ju kunna vara att köpa sån där vanlig impregneringssprej på närmaste skoaffär och sprutta på.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Tja, enligt beskrivningen ska den ju göra det. (Varför inte köra med en vanlig presenning?)

Ett tips skulle ju kunna vara att köpa sån där vanlig impregneringssprej på närmaste skoaffär och sprutta på.
Impregneringsspray låter lite som det skulle skada andningsfuktionen i duken. har byggplast som jag kan smälla upp i säkerhets fall. Tänkte mest om någon har egen erfarenhet av att låta duken sitta uppe i regn så jag slapp att mecka med extra plast?
 
L larsa_n skrev:
Vet inte om det hjälper för detta är en annan vindpapp, men den här har jag haft uppe i snart 2 veckor utan panel. Den buktar lite efter regn men sträcker ut sig när den torkar igen
[länk]
torrt på insidan?
 
S Stugmannen skrev:
torrt på insidan?
Japp, det har klarat sig hittills
 
  • Gilla
Stugmannen
  • Laddar…
L larsa_n skrev:
Japp, det har klarat sig hittills
Topp! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.