Dax att måla och fixa trappen. Ett rum är nu inrett som ”ungdomsrum” och trappen kommer att användas ofta. Den är placerad i garaget och blir inte påverkad av regn.
Huset är nyligen omdränerat men den stora väggen ligger under garage plattan och därför gick det inte att komma åt den sidan. Det kommer att vara viss fukt i nedre delen.

1. Trappen - hela ska målas om. Vilken typ av färg passar? Att måla på befintlig färg och som fäster på ren betong.

2. Behöver jag hyra någon slipmaskin att använda till detta eller räcker hand färgskrapa och slippapper?

3. Den rosa väggfärgen ska bort hela. Vilken typ av färg och hur mycket måste slipas bort?

Slutresultatet ska bli gråa trappsteg med klippt och tejpad nylonfilt på stegen. Väggen ska vara standard vit.
 
  • Trappa i garage med rosa väggar och slitna gula steg redo för renovering och målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa i garage med slitna målade steg och en rosa vägg som behöver renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa med flagande färg och rosa vägg, behov av renovering och ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade ett liknande projekt för några år sedan och då har jag lagt klinker på trappan, både sättsteg och plansteg, samt 2 dm upp på väggen. Sedan vit färg på väggen. Blev mycket bra.
 
Tack Thomas,
Vilken typ av färg använder du på väggen? Plast eller silikat?
Vad tror du om att bara slipa bort det som är löst och bättringsputsa, före målning.
Har du kvar någon bild? Behöver lite inspiration
 
Nu är den nästan klar. 2 skikt an Hagmans 1k golvfärg.
Hoppas att det håller många år framöver!!
 
  • Nyrenoverad trappa med två skikt av grå 1k golvfärg i ett hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad trappa med två lager av vit Hagmans 1k golvfärg, bredvid kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maer031 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.