Håller på med en enklare badrumsuppfräschning (bla byta handfat till kommod och byta duschväggar m.m.). Har hittat ett fint ovanpåliggande handfatehandfat/tvättställ men blev avrådd av en vän som tyckte det verkade så opraktiskt. Vatten som rinner löngs med utsidan och ger flickan på den underliggande bänkskiva var främsta argumentet mot. Har själv ingen erfarenhet, någon här som har eller har haft denna typ av handfat och kan ge mer input?


Mvh
CL
 
Haha, min telefon som jävlas.. ovanpåliggande handfat ska det såklart så. Verkar vara den vanligaste termen för att benämna handfat stående på bänkskiva?
 
Vi har ett fristående handfat (Hafa) på en IKEA bänkskiva. Det blir så mycket vatten att bänkskivan är redan vattenskadad och vi måste byta ut den. Ha valt ek som vi ska behandla med hårdvaxolja men sten vore bäst eftersom den är lättare att sköta, men dyrare. Pga allt jobb skulle jag avråda från fristående handfat på bänkskiva.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Har typ ett nedsänkt ovanpåliggande och hatar det. Helt värdelöst och generellt inte snyggt heller. Jag har en inbyggnadsblandare från Tapwell och det var verkligen inte lätt att hitta vanliga handfat utan blandarhål. Så det blev en tid och kostnadsfråga då de måste specialbeställas.

Köpte tills vidare en enkel bänkskiva från Ikea och den är alltid nersölad och fläckig. Hade en ambition att gjuta en terazzoskiva med överbliven marmor från golvet och det hade kanske funkat bättre. Snyggare om inte annat. Ett vanligt handfat är så mycket lättare att hålla rent, bara joxa runt med lite vatten och nån tvålrest, här behöver du torka stup i kvarten med trasa. Skulle aldrig välja det igen, en mycket stark åsikt.
 
  • Gilla
Mr.Hammer
  • Laddar…
Krilleman
Har ovanpåliggande på en laminat skiva. Tycker det funkar utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.