Jag behöver ett råd.
Går det att ställa laddstationen på trallen i framkant?
Jag skall i så fall höja upp kantstenen så det blir en bra infart. Manualen säger att begränsningstråden skall dras rakt ut mot sidorna i 1,5 m från bakkant men jag tycker det borde räcka med att göra en tratt från baksidan och som slutar och sedan går vidare längs gräsmattekanten. Går det? Kan man tänka sig att sätta laddstationen kloss intill väggen på trallen?
Det är skugga hela dagen på denna platsen och eluttag finns på väggen så jag vill helst ha den här. När det äör klart skall jag bygga ett hus till den nya familjemedlemmen Robert. McCulloc ROB R 1000
 
  • En trätrall vid en husvägg med gräsmatta i förgrunden och en tegelstolpe till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har ngt råd?
 
I och med att klipparen följer guidekabeln på vänster sida mot laddaren sett kan det funka, i alla fall om du kan hålla ut begränsningskabeln på vänster lite.

Och hur långt kan du ställa in backsträckan innan start? Den bör ju komma ner från rampen ordentligt innan den vänder tänker jag.

Så det går nog, men är inte idealiskt. Ska du tvunget ha laddaren där skulle jag ta bort en halv kvadratmeter av trallen i framkant och sätta klipparen i markhöjd där.
 
Tack. Det borde väl gå att kapa bort en halv kvadrat i framkant intill väggen Jag förstår inte det där med backsträcka. Den går väl med största hjulen främst när den klipper och den backar in i laddaren?
 
W WIP skrev:
Jag förstår inte det där med backsträcka. Den går väl med största hjulen främst när den klipper och den backar in i laddaren?
Sorry, blandade ihop med koncernsyskonen. Då blir problemet med vändningen när den ska hem och in i laddaren istället. Hur nära vänder den och hur stor korridorbredd behöver den fram till den platsen.
 
Jag har fått en idé om en annan placering av laddaren. Eftersom sladden är 10 m enl bruksanvisningen så kan den stå under ett skuggigt äppelträd och ha fritt framför och vid sidorna. Det är oftast bra att ha lite planeringstid. Ett hus till laddaren är redan under skissning. Den nya frågan är hur jag hindrar att rob kör in i sidan på huset över laddaren?Kan man lägga begränsningskabel på sidorna?
 
Redigerat:
Vad skulle problemet vara med att klipparen kör emot huset till laddstationen? Vist kan du teoretiskt sett dra begränsningskabeln så att det inte sker, men då är du tillbaka vid det första problemet att begränsningskabeln kan störa dockning och följande av guiden. Låt du klipparen köra på huset, det är den byggd för att tåla.
 
  • Gilla
WIP
  • Laddar…
Tack för alla svar men idag har jag lämnat tillbaka den nyinköpta R1000 klipparen. Den hade ju inte ens styrning via BlueToth som den mindre S600. Jag vill ha en klippare som styrs via WiFi i dessa dagar. Läste fel i faktarutan. Det blir till att köra den manuella Klippon till vidare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.