Vi lade på ett lager toppdress på vår gropiga och skadade gräsmatta. Noterade en hel del sten och lerklumpar som jag försökte räfsa bort före sådd.
Vi hade ett par riktigt kraftiga regn och efter dessa är gräsmattan full med blottlagda stenar och hårda och vassa lerklumpar. Har plockat flera hinkar men gräsmattan är fortfarande full och den går inte att gå barfota på.
Nu har gräset inte hunnit växa upp mer än fläckvis, men kommer klumparna och stenarna att pressas ner i gräsmattan? Om inte, vad göra?
 
  • Gräsmatta med sparsam gräsbevuxning, fläckvis elände och synliga stenar och lerklumpar efter regn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Toppdress ska det bara finns finfördelad jord och sand, varken sten eller torv!
Reklamera och begär ersättning för att få bort stenarna!
 
Ja, jag får ringa leverantören. Men frågan kvarstår, vad gör jag med gräsmattan?
 
Najjs Najjs skrev:
Ja, jag får ringa leverantören. Men frågan kvarstår, vad gör jag med gräsmattan?
Du får försöka kratta/räfsa bort all sten och sen på med riktig toppdress och lite frö, sen vattna, vattna och vattna...
 
  • Gilla
Najjs
  • Laddar…
Vi har att göra med andra ord. :/
Tack för svar!
 
Ja, så här ser hela gräsmattan ut efter att vi plockat flera hinkar med sren och vassa hårda lerbitar
 
Vart är denna toppdress införskaffad, så man kan undvika? :surprised:
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
G GammaltSomNytt skrev:
Vart är denna toppdress införskaffad, så man kan undvika? :surprised:

Lokalt företag i Västerås.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.