Lucky2015
Har nyinstallerat flera plejd. Nu när jag ska lägga till dem i appen så hittas de inte. Men finns ett val "återställ enheter" och där finns de. Men jag får dem ändå inte in i appen.

Någon som har något förslag?
 
Om de varit programmerade förut och du flyttat dem så kan de vara lite struliga. Bara att försöka återställa.
 
Lucky2015
T Tsdoesds skrev:
Om de varit programmerade förut och du flyttat dem så kan de vara lite struliga. Bara att försöka återställa.
De är nydragen el och de är ny installerade. Hur nollställer man dem?
 

Bästa svaret

Har någon annan installerat dem så är det möjligt att de är låsta till den installatören? Isåfall ska du få en kod så du får tillträde till ditt system.
 
  • Gilla
Ffffredrik och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
T Tsdoesds skrev:
Har någon annan installerat dem så är det möjligt att de är låsta till den installatören? Isåfall ska du få en kod så du får tillträde till ditt system.
Jo, en elektriker kopplade in systemet. Då har de glömt att ge koden. Kontaktar dem på måndag så löser det sig förhoppningsvis.
 
Lucky2015
T Tsdoesds skrev:
Har någon annan installerat dem så är det möjligt att de är låsta till den installatören? Isåfall ska du få en kod så du får tillträde till ditt system.
Du hade rätt. De hade glömt lämna koden. Allt var inlagt snyggt och prydligt så jag behövde bara mata in koden i appen och sen hoppade allt igång. :)
 
Härligt att höra att det löste sig!
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Hej
Jag är elektriker och idag hade en kund som har pleid dimer DIM-2 hema hos honom men han viste inte deta. På grun av fel på en ström brytare han ringde os att vi fixa felet. Då jag upptäckte at han har en DIM-2 när jag plockade bort ström brytare. Min kund har inte pleid app, kod, ingeting. De kan styra belisning bara genom den ström brytare. Jag har försökt att konfigurera om dimer men gick inte. Kan man på någon set fixa det?
 
Svaret från Plejd - första instruktionen funkade perfekt för de begagnade puckarna.

Hej!

Har du inte tillgång till systemet och pucken har spänning och inte är trasig så hittar du den via kugghjulet --> lägg till enhet --> "återställ" upp till höger --> här kommer alla enheter som du är nära utan att ha tillgång till --> om du klickar på enheten du vill återställa så kommer appen säga till att bryta strömmen till enheten --> bryt strömmmen tills en grön bock kommer upp på skärmen och slå sedan på strömmen igen --> nu ska det finnas på "lägg till enhet" som en ny enhet.

Om du har tillgång till systemet enheterna ligger i så behöver du gå in på det systemet och radera dom där vi kugghjulet --> enheter --> välja den det gäller --> "ta bort enhet" --> då blir det återställd.


Mvh
 
  • Älska
Bangan
  • Laddar…
Har en plejd installerad i huset! Funkat jätte bra, men nu säger den i appen, står att den är frånkopplad! Vad ska man göra för att den ska koppla upp igen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.