Jodå, altanen under balkongen ska glasas in. Har skruvat bort trall och hittar bärlinor och reglar (145 resp 120). Utrymme finns att sala på 35mm vilket ger 170 om jag inte tar med bärlinor. Blindbotten på entumsbrädor under reglarna. 145 gullfiber och 30 cellplast? Hur gör jag med luftspalten i fasaden?
 
  • Avlägsnad trall som avslöjar bärlinor och reglar i en stomme för altan, med löv och blindbotten synliga undertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
optimum
Använd inte cellplast i ett golv till uterum.

Alltså inte det som kallas frigolit eller mer korrekt EPS

Välj XPS
Mössen tycker om att bygga i cellplast.

Bra råd jag fått här på forumet.
XPS är oftast blå eller rosa skivor. används även som markskivor.
 
Jag skulle använt kutterspån som isolering.
 
Kommer nog att sätta en 145*45 under de befintliga 120*45 och skruva en bräda under dessa innan. Sen blir det en oljeboard och därefter fyller jag upp med glasull. Varmt och gott hoppas jag. Det är bara 4*1,8m så kostnaden blir överkomlig. Eller
 
K Kjell_G skrev:
Kommer nog att sätta en 145*45 under de befintliga 120*45 och skruva en bräda under dessa innan. Sen blir det en oljeboard och därefter fyller jag upp med glasull. Varmt och gott hoppas jag. Det är bara 4*1,8m så kostnaden blir överkomlig. Eller
Bara att du kommer ihåg att glasull gillar möss att göra bo i så det måste bli helt tätt...
 
Precis. Och då måste luftspalten till fasaden tätas men jag flyttar ju ut skalet en bit så det borde inte göra nåt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.