Hej på er, Jag har i stort sett bestämt mig för denna och har lite funderingar som jag hoppas ni kan svara på.

Jag håller på och bygger en altan och min tanke är att göra ett hål under altanen där laddstationen kan placeras.
Frågan är om detta är möjligt alls? Är det någon som har gjort på det här viset? Gräsmattan ligger lägre än huset så det finns bra med utrymme under altanen.

Hur stort behöver isf hålet vara så att laddstationen ska få plats och klipparen ska kunna komma in utan problem?

Tänkte också dra el från huset till roboten under altanen, är det något speciellt att tänka där?

Tacksam för svar!
 
Jag har också min S600 under altanen. Funkar väldigt bra. Ingången till laddstationen är bara marginellt bredare än klipparen så att den kan komma in.

Behöver lite plats framför laddstation för att kunna vända om på vägen tillbaka. Kör ju in och vänder sig om för att backa sista biten in för laddning.

Ladda hem senaste version av manual från hemsida - den jag fick med vid köp nu i våras stämde inte helt.

Vi har rätt trångt och knixigt att komma ut till gräsmatta men denna variant (s600) funkar fint. Behöver bara (enligt uppdaterad manual) ca. 60cm fritt till höger om guideslinga för att kunna kaliberas. Stämmer väl med min erfarenhet, då det är rätt trängt utanför stationen. Låter klippare köra iväg ca. 3m via guideslinga innan den börjar arbeta.

Edit: Sätt eluttag så du kan enkelt kan komma åt att koppla ur vid åskoväder.
 
Låter bra!
Vad har du för mått på hålet i din altan?
 
Just nu är det ca. 60-65cm. Men jag kanske kan justera lite framöver. Beror lite hur jag får till vinkeln för inkörningen.

Jag har heller inte haft några större problem att få boten att köra i en ”S”-formad bana ut från garaget ca. 3m. innan den kalibreras eller börja klippa
 
A
1 1894gais skrev:
Jag har också min S600 under altanen
Hur höga altaner har ni egentligen??
(förlåt:))
En svart Mercedes-Benz S600 sedd från sidan och lätt bakifrån på en neutral bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är ju precis en sån jag har :rofl:
 
Redigerat:
Tänk på att boten inte följer guidekabeln slaviskt när den ska in till laddaren. Oftast ligger den ganska rejält till vänster om guiden, så var beredd på att lägga kabeln till höger om centrumlinjen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.