Jag vill inte säga för mycket när jag inte vet hur tomt och omgivning ser ut, men det finns alltid en konflikt mellan ett bra trädgårdsrum och en bra terass ovanpå. Sedan tycker jag att 36 kvm är onödigt stort för en terass.
 
J justusandersson skrev:
Jag vill inte säga för mycket när jag inte vet hur tomt och omgivning ser ut, men det finns alltid en konflikt mellan ett bra trädgårdsrum och en bra terass ovanpå. Sedan tycker jag att 36 kvm är onödigt stort för en terass.
Räcket är dock indraget ~2m från varje sida, för att täckas av gaveln. Så själva terrassens yta är strax under 25kvm, och än mindre med diverse spillyta borträknat...
 
  • Ritning av en balkong med måttangivelser, indraget räcke och trapplösning.
Om du förser utbyggnaden med ett valmat låglutande pulpettak som du bandtäcker med plåt kan du bygga en balkong ovanpå plåten. Du får ha en liten invändig trappa för att nå balkongen. Du slipper många av problemen, det blir billigare och utsikten blir minst lika bra. Bara en idé...
 
Bifoga gärna en skiss @justusandersson , jag förstår inte riktigt:D
Men bygger inte ett valmat tak med bandtäckning mycket mer i höjd?
 
Ska se om jag får tid att göra en skiss senare idag. Jag tänker mig ett traditionellt verandatak. Eftersom planen inte är kvadratisk får det ev bli lite olika taklutningar.
 
För mycket stök annorstädes för att hinna med utlovad "skiss", men här kommer den.

Enkel skiss av ett geometriskt hus med lutande tak i gråtoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.