Hej

Fått offert på 3x6m pool

Poolen med allt arbete 340.000:- är som det är med det, är väll ok?

Men det är ej med gräv/markarbetet

130-150.000:- för att gräva gropen, köra iväg jorden ca 20 kbk jord, poolen delvis ovan mark.
Och sedan grus och markarbetet.

Denna summa anser jag är ocker.
Kan inte vara rimligt.

Vad anser ni?
 
Det låter förbannat dyrt. Min bror lade 150.000 på markarbeten för att plana ut en hel slänt för att rymma ett 14x6m garage. Med det i baktanken så låter ditt riktigt kostsamt.
 
Vad ingår i de 150 000? Är det bara att grovt gräva gropen och köra bort 20 kubik?
Nu vet ju inte jag hur det ser ut, kanske måste allt köras ut på skottkärra? Annars, förutsatt att man kommer in med vettig maskin och lastbil, så borde det bara vara en dag med grävare plus lastbil. Lägg på lite tippavgift för att bli av med massorna. 30 000?
 
Det som är:

Gräv gropen som är fullt framkomlig med alla maskiner.
Kör bort jorden
Lägg grus i botten och jämna till med padda.

Jag anser sinnesjukt
 
Etablering maskin 4000:-
Lastbil 6h 6000:-
Grus 3000:-
Maskin 8h 8000:-
Hyra av padda samt manövrerande av densamma ingår i maskintiden, då det absolut inte tar 8 timmar i grävmaskin men man vill fakturera heldag om man ska ta på sig jobbet.
Ev berg går som äta.
Den du fått offert av vill inte göra jobbet.
 
  • Gilla
Falo01
  • Laddar…
F faf skrev:
Etablering maskin 4000:-
Lastbil 6h 6000:-
Grus 3000:-
Maskin 8h 8000:-
Hyra av padda samt manövrerande av densamma ingår i maskintiden, då det absolut inte tar 8 timmar i grävmaskin men man vill fakturera heldag om man ska ta på sig jobbet.
Ev berg går som äta.
Den du fått offert av vill inte göra jobbet.
Mer som jag tänker där.
Fått att det är standard arvode från folkpool, de har inte ens varit på plats de sa där börjar vi som lägst för att göra detta jobb, kan bli mer när vi kommer ut o ser.
 
Falo01 Falo01 skrev:
Mer som jag tänker där.
Fått att det är standard arvode från folkpool, de har inte ens varit på plats de sa där börjar vi som lägst för att göra detta jobb, kan bli mer när vi kommer ut o ser.
Offererade de 150 000 utan att ens komma och titta? Be dem vänligt och hövligt att dra åt helvete, sen ber du om offert från någon som faktiskt är seriös.
 
Om du fått pris av Folkpool är det tänkbart att de i sin tur har en underleverantör, vilket genererar prispåslag (både för att det är ytterligare en part med och att standardpris tar höjd för problem som kan uppstå som berg).

Ta i fler offerter. Kanske finns det någon som arbetar i området? Också bra att kontrollera vad de tar för betalt för att hantera massorna? Att lämna osorterat på tipp kan vara ganska dyrt, men är ju snabbast för grävare (kostnaden hamnar ju på dig som slutkund).

/Erik
 
En bekant åkte på 100,000 i kostnad för markarbetet för en pool men då visade det sig att det var berg överallt ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.