Som sagt var, stoppa i sladden. Händer inget så prova att dra ner menyn från överkant på skärmen och se om det finns någon inställning där för hur anslutningen ska funka.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Bilderna ska till en myndighet som krävt pdf-format. Jag har dessutom fått betalt för detta;)
Då måste du troligen även konvertera bilderna till PDF format.
 
G
C Christoffer L skrev:
Då måste du troligen även konvertera bilderna till PDF format.
Lägg in alla bilderna i word och exportera som pdf. :D
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Bilderna ska till en myndighet som krävt pdf-format.
Ja jösses.
 
Huawei kräver väl programmet Hi-Suite installerad på dator och motsvarande app i mobile, sen får man nån jönsig 8 siffrors kod som måste skrivas in varje gång man vill koppla upp. Jag hatar detta och verkar inte som det går att ställa in så man slipper koden. Köp andra mobilmärken är mitt råd.
 
F fusion skrev:
Huawei kräver väl programmet Hi-Suite installerad på dator och motsvarande app i mobile, sen får man nån jönsig 8 siffrors kod som måste skrivas in varje gång man vill koppla upp. Jag hatar detta och verkar inte som det går att ställa in så man slipper koden. Köp andra mobilmärken är mitt råd.
useless useless skrev:
Varför i pdf-format?
Jag brukar bara behöva stoppa i sladden mellan datorn och mobilen. Men det finns en del sladdar som bara är gjorda för laddning, så testa en annan kabel om du har någon.
Suck. Ditt inlägg var inte upplyftande. Har kämpat hela kvällen. Har iallafall hittat bilderna på datorn men kan inte flytta dem...
 
F fusion skrev:
Huawei kräver väl programmet Hi-Suite installerad på dator och motsvarande app i mobile, sen får man nån jönsig 8 siffrors kod som måste skrivas in varje gång man vill koppla upp. Jag hatar detta och verkar inte som det går att ställa in så man slipper koden. Köp andra mobilmärken är mitt råd.
Det krävs inget av detta du skriver..Har ingen Hi-Suite installerad på min dator och får inte slå någon kod.
Stoppar in sladden som används till laddning i vanliga fall , kommer upp en meny på telefonen ... som det står..Använd usb till (3 alternativ) Överföra foton , överförafiler eller endast laddning
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Jag har ingen app installerad..Vilket operativsystem använder du i datorn ?
Jag har windows 10
 
Har också
 
Konstigt att det inte fungerar..Usb porten fungerar som den ska ?
Datorn borde i alla fall känna av att det är en telefon i andra änden och ta ner drivrutiner om det nu inte finns några inlagda.
 
Testar imorgon. Stort tack!
 
Ibland finns en liten meny i telefonen där man kan välja om man vill ladda, ha datakoppling eller föra över bilder. Det går även gå in i settings I telefonen och välja detta.

Jag röstar för Google photos, den tankar dina bilder till molnet, sen går du in i webbläsaren och tankar ned dem på datorn. Är det känsliga bilder kanske man inte vill ha dem på molnet men privat kör jag alltid Google photos. Har du inte kört det innan kommer det ta ett tag att synkronisera bilderna, det går att välja ut några att synka manuellt men kanske bättre ge sig till tåls.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
M Micro skrev:
Det krävs inget av detta du skriver..Har ingen Hi-Suite installerad på min dator och får inte slå någon kod.
Stoppar in sladden som används till laddning i vanliga fall , kommer upp en meny på telefonen ... som det står..Använd usb till (3 alternativ) Överföra foton , överförafiler eller endast laddning
Felet jag uppenbarligen gjorde från början var att installera Hi-suite, för när du väl har det installerat så är det första man får upp Hi.suite när man kopplar mobilen till datorn (Win 10 Pro) , men upptäckte nu att man kan ju se mobilen i file manager utan att slå kod.

Däremot är Hi-suite ett bra program för export/import av filer/foton/media, men det är som sagt den där förb.. koden ,varför ska man behöva slå den när det ändå är öppet mellan dator/mobil via file manager.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.