Hej,

Jag har gjort bort mig lite och kopplat ur uttaget för föreningens gemensamma kabel-tv.

Nu ska jag försöka remontera det. Har bilder på före (men inte dokumenterat hur kablarna gick bakom, vilket gör den lite värdelös).

Det går in en kabel nedifrån och ut en kabel uppifrån. Dum fråga kanske men kommer signalen uppe eller nerifrån. Jag antar att det avgör vilken kabel jag ska koppla som ingående respektive utgående.

Tacksam för snabbt svar!
 
  • Öppet kabel-TV uttag på en vägg utan anslutna kablar, med tomma anslutningspunkter synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Koaxialkabel urkopplade från vägguttag, en kabel går in nedifrån och en ut ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avmonterat kabel-TV-uttag på vägg med en kabelingång nertill och en utgång upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Forumet kan inte svara på om kabeln kommer uppifrån eller nerifrån. Vanligast är nog nerifrån om det är typ Comhem.
 
J Johan456 skrev:
Forumet kan inte svara på om kabeln kommer uppifrån eller nerifrån. Vanligast är nog nerifrån om det är typ Comhem.
Jag förstår, det är Sydantenn och jag monterade det som att signalen kommer uppifrån (boende ovanför hade tv men inte under så det hade jag ju kunnat räkna ut själv). Uttaget är monterat och tv funkar igen.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Montera på ett sätt kolla att allt funkar om inte så är det bara att skifta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.